ناسا به فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی ،برای انجام یک پیاده روی فضایی پیش بینی نشده، اعلام آماده باش داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) اعلام کرده که به دلیل بروز نقص فنی در بخشی از سیستم ریلی خارج از بدنه ایستگاه فضایی بین المللی که توسط بازوی روباتیکی آن مورد استفاده قرار می گیرد، فضانوردان ساکن در این ایستگاه مداری باید خود را برای انجام یک پیاده روی برنامه ریزی نشده آماده کنند.

مقامات ناسا تاکید کرده اند که این پیاده روی فضایی هیجان انگیز روز دوشنبه انجام خواهد شد و طی آن اسکات کلی و تیم کاپرا با خارج شدن از ایستگاه فضایی بین المللی، سیستم ریلی Mobile Transporter را که بنا به دلایل نامعلومی به نوعی دچار گیر شده است، تعمیر خواهند کرد.

نقص فنی این بخش از ایستگاه فضایی بین المللی در روز چهارشنبه روی داد و جالب اینکه این بخش توسط مهندسان بر روی زمین کنترل می شود.

اهمیت این پیاده روی فضایی تا آن حد است که باید تا پیش از رسیدن فضاپیمای باری پروگرس روسیه به ایستگاه فضایی بین المللی نهایی شود.

تصور می شود این نقص فنی به واسطه گیرکردن یک دسته ترمز ایجاد شده باشد.

در حال حاضر این سیستم ریلی ۱۰ سانتیمتر با محلی که باید در آن قرار داشته باشد فاصله دارد و همین مساله نگرانی هایی را برای ناسا ایجاد کرده که پیش بینی می شود با پیاده روی فضایی که در ساعتهای آینده انجام خواهد شد برطرف شود.

ایستگاه فضایی بین المللی با هزینه ساخت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار یکی از بزرگترین پروژه های علمی جهان محسوب می شود.