رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ورشکسته که دچار بحران‌های مالی و تجاری شده‌اند را در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بهزاد سلطانی اعطای ضمانت‌نامه بانکی را از جمله تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۰ شرکت از این ضمانت‌نامه بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری صندوق در طرح‌های ریسک‌پذیر به عنوان یکی از برنامه های در دست اقدام، تصریح کرد: در این راستا با خرید سهام از طرح‌های ریسک‌پذیر حمایت می‌کنیم و بنا نداریم که تا ابد در این شرکت‌ها باقی بمانیم. بلکه ما پس از به نتیجه رسیدن طرح‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان، با فروش سهام از شرکت‌های دانش‌بنیان خارج می‌شویم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درصورتیکه شرکتی طرح ریسک‌پذیر را اجرا کند و در این راستا ضررهایی را متحمل شود، صندوق نوآوری و شکوفایی بدون دریافت ریالی از این شرکت خارج می‌شود. همچنین اگر این شرکتها اقدام به دریافت وام از صندوق کنند، باید تا ریال آخر وام را پرداخت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: یکی از برنامه‌های صندوق، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ورشکسته است.

وی با بیان مثالی افزود: مثلا یکی از شرکتها ۸۰ نیروی فوق‌لیسانس را جذب کرده و اکنون ورشکسته شده است. ما برنامه داریم که از این شرکت‌هایی که دچار بحران‌های مالی و تجاری شده‌اند، حمایت کنیم.