کیش، امسال میزبان هفدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران است که از اول تا چهارم دی با حمایت ستاد توسعه دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری ارگان‌های دریایی در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کشور عزیز ما ایران تجلی‌گاه نعمتهای بیشمار الهی است و یکی از این نعمت های بزرگ، قرارگرفتن کشور ایران در یک موقعیت جغرافیایی استراتژیک و داشتن حدود 3000 کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب کشور با منابع غنی نفت و گاز، آبزیان بیشمار و جایگاه ممتاز حمل و نقل بین‌المللی، خصوصاً مسیرهای حساس انتقال نفت و گاز و مجاورت با بنادر مهم و پر رفت و آمد بوده و این منابع عظیم و پتانسیل‌های موجود می‌تواند در تولید ناخالص ملی و درآمدهای کشور تأثیر بسزایی داشته و زمینه‌های فعالیت و موفقیت‌های بزرگی را برای یک صنعت عظیم دریایی که متضمن اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی، رشد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری و فن‌آوری باشد فراهم آورده است.  

بر همین اساس، برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان همایش صنایع دریایی می‌تواند محل مناسبی برای طرح مسائل و تدوین روشهای ارتقاء و توسعه این صنعت باشد. بر این اساس این انجمن شروع به برگزاری همایش‌های صنایع دریایی کرد. و در این همایش به طرح مسائل و تدوین روشهای ارتقاء و توسعه در حوزه دریا پرداخته خواهد شد.

این همایش با محوریت برنامه ریزی و اقتصاد دریایی، سرمایه های انسانی، حمل و نقل و خدمات دریایی، قوانین ، مقررات و استانداردها، کاهش سوانح دریایی و علوم دریایی و شرایط محیطی و شرکت های دانش بنیان حوزه دریا برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، در آیین افتتاحیه که یکم دی ماه برگزار می شود با حضور مسئولین کشوری و تعدادی از وزیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه، رئیسان سازمان ها و انجمن های مرتبط با حوزه دریانورد و کشتیرانی، انجمن مهندسی دریایی، استادان و صاحب نظران این عرصه حضور دارند.