جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های علمی تخیلی «جنگ ستارگان» با ثبت فروش 528 میلیون دلاری، رکورد فروش آغازین تاریخ سینما را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در حالی که اوایل هفته فروش فیلم علمی تخیلی «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» 517 میلیون دلار و 7/9 میلیون دلار کمتر از فروش آغازین «دنیای ژوراسیک» اعلام شده بود، اما آمار جدید فروش حاکی از ثبت 528 میلیون دلار برای فیلم ساخته «جی جی آبرامز» در هفته اول اکران است.

بدین ترتیب فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» با گذر از فروش 524 میلیون دلاری «دنیای ژوراسیک» رکورد فروش آغازین سینمای جهان را به نام خود ثبت کرد و البته این رکورد را بدون کمک گیشه سینمای چین جا به جا کرد که طبق برنامه ریزی از نهم ژانویه میزبان نمایش «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» خواهد بود.

«باب ایگر» مدیر اجرایی ارشد کمپانی دیزنی درباره ثبت این رکورد جهانی گفت: فروش فیلم بزرگ‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کردیم وهنوز اکران فیلم در چین باقی مانده است. بنابراین این یک آخر هفته باور نکردنی بود.

فروش فوق العاده قسمت جدید «جنگ ستارگان» موجب شد تا فروش جهانی کمپانی دیزنی امسال برای اولین بار از مرز پنج میلیون دلار عبور کند.

به گزارش گاردین، کمپانی دیزنی پیش از این در سال 2013 توانسته بود، فروش جهانی 4/73 را رقم بزند.

با این وجود فیلم «دنیای ژوراسیک» ساخته «کالین ترور» همچنان با بیش از 1.6 میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم سال 2015 است و کمپانی یونیورسال نیز با مجموع فروش جهانی 6/8 میلیارد دلار موفق‌ترین استودیو فیلمسازی سال خودهد بود اما کمپانی دیزنی می‌تواند با فیم جدید «جنگ ستارگان» امیدوار به شکستن رکورد فروش 2/78 میلیارد دلاری «آواتار» در سال 2010 باشد.