آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرستی متشکل از ۱۰ فیلم را که به مرحله بعد اسکار جلوه‌های تصویری راه پیدا کردند، معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از آسوشیتدپرس، این فیلم‌ها از میان فهرست بلند اولیه متشکل از ۲۰ فیلم انتخاب شده که نیمه آذرماه اعلام شده بود.

اسامی فیلم‌هایی که هنوز در رقابت اسکار جلوه‌های تصویری جای دارند عبارتند از «مرد مورچه‌ای»، «انتقام‌جویان: عصر اولتران»، «اکس ماشینا»، «دنیای ژوراسیک»، «مد مکس: جاده خشم»، «مریخی»، «بازگشته»، «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود»، «سرزمین فردا» و «راه رفتن».

به این ترتیب فیلم‌های «پل جاسوسان»، «چاپی»، «اورست»، «بازی‌های گرسنگی: مرغ مقلد۲»، «در قلب دریا»، «صعود به مشتری»، «ماموریت غیرممکن: ملت سرکش»، «اسپکتور»، «ترمیناتور: جنسیس» از این رقابت بازماندند.

همه اعضای کمیته جلوه‌های ویژه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در تاریخ ۹ ژانویه دعوت می‌شوند تا ۱۰ دقیقه مشخص از این فیلم‌ها را تماشا کنند و نامزدهای نهایی را برای این بخش از این میان انتخاب کنند.

هشاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۴ فوریه ۲۰۱۶ نامزدهای نهایی خود را در بخش‌‌های گوناگون معرفی خواهد کرد و مراسم پایانی اسکار ۲۸ فوریه (۹ اسفند) در سالن دالبی تئاتر هالیوود برگزار می‌شود