رییس سی‌ و یکمین جشنواره موسیقی فجر در واکنش به مصوبه اخیر کنگره آمریکا تاکید کرد درصورتی که این مصوبه تاثیری بر حضور مهمانان خارجی جشنواره بگذارد، تمهیدات و برنامه‌های جایگزین درنظر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حمیدرضا نوربخش؛ رییس سی‌ و یکمین جشنواره موسیقی فجر درباره مصوبه اخیر کنگره آمریکا که مشکلاتی را پیش پای کسانی که قصد سفر به ایران دارند گذاشته و این امر می‌تواند بر حضور مهمانان خارجی جشنواره‌های هنری ایران نیز تاثیر بگذارد، گفت: کنگره آمریکا با این اقدام ناشایست خود بار دیگر ثابت کرد که در قبال ایران سیاست‌های دوگانه‌ای دارد و این خلاف آن چیزی است که طی چند ماهه اخیر و در روند مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه این مساله در سطوح بالای دولت ایران پیگیری خواهد شد، بیان کرد: به هر حال امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد، تمهیداتی برای مشکلات و تبعات این موضوع اندیشیده شود تا ما در جشنواره امسال موسیقی فجر مشکل چندانی نداشته باشیم.

رییس سی‌ و یکمین جشنواره موسیقی فجر افزود: تا لحظه‌ای که با شما صحبت می‌کنم هیچ مشکلی برای حضور گروه‌های خارجی در جشنواره امسال بوجود نیامده اما ما در صورت بروز هر گونه مشکلی آماده واکنش هستیم تا هر گونه اختلال در جدول جشنواره را با برنامه‌های مناسبی جبران کنیم. به هر حال در زمان بروز چنین شرایطی باید آمادگی کامل داشت تا جشنواره موسیقی فجر طبق نظم و ترتیبی که پیش‌بینی کردیم، برگزار شود و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

نوربخش در پایان گفت: تمام تلاش دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر بر این مبناست که مصوبه اخیر کنگره آمریکا تاثیری بر کار ما نگذارد و همانطور که اشاره کردم در صورت بروز چنین مشکلی، تمهیدات لازم برای این کار اندیشیده خواهد شد.

به گزارش مهر، «باراک اوباما» با امضای لایحه بودجه سال آینده آمریکا، محدودیت‌ های تازه‌ برای ورود به این کشور را هم به عنوان بخشی از قانون بودجه تایید کرد.

این محدودیت‌ ها که ۱۰ روز پیش در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود شامل بعضی شهروندان ۳۸ کشوری می‌شود که در حال حاضر بدون ویزا به آمریکا سفر می‌کنند.

بر اساس فصل ۲۰۳ از متن بودجه سال آینده آمریکا - که بعد از تصویب سنا و امضای اوباما به قانون تبدیل شده - اگر شهروندان این ۳۸ کشور در پنج سال گذشته به کشورهای سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده باشند، نمی‌توانند مانند گذشته بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

به علاوه کسانی که تابعیت دوگانه این کشورها را هم دارند، از جمله ایرانی‌هایی که شهروند کشورهای معاف از ویزا مانند بریتانیا، استرالیا یا فرانسه هستند، باید با اجرای قانون تازه برای سفر به آمریکا درخواست ویزا کنند.

هنوز زمان مشخصی برای اجرای قانون تازه تعیین نشده است.