نقطه شروع هر دستاوردی، خواستن است. این نکته را دائما در ذهن خود داشته باشید. اگر به دنبال آغاز فعالیتی اقتصادی و موفقیت در آن هستید، ابتدا باید واقعا نسبت به آن تمایل داشته باشید. این‌گونه هستید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، داشتن یک خانواده، یک‌ خانه و یک شغل ثابت، چهل‌وچند ساعت کاری در یک هفته، حقوق ماهیانه، بعدازظهرهای آزاد و تعطیلات آخر هفته که بهتر می‌توانید به کودکانتان رسیدگی کنید یا به تفریح خود برسید یا کل آن را خارج از خانه با دوستانتان سپری کنید، سبک زندگی خوبی یا حداقل روبه‌راهی است. این‌طور نیست؟

درحالی‌که اکثر افراد از این شیوه زندگی راضی هستند، واقعیت این است که همه ما برای این‌گونه زندگی کردن ساخته نشده‌ایم و همین‌که شما هم‌چنان به خواندن این مقاله ادامه می‌دهید، برای اثبات این حرف کافی است. البته الزامات فنی بسیاری برای شروع یک کسب‌وکار وجود دارد. یک کار اقتصادی با یک ایده شروع می‌شود و با یک برنامه اقتصادی، پیدا کردن سرمایه لازم، به‌کارگیری کارکنان و ملزومات دیگر ادامه می‌یابد. قبل از این‌که وارد همه این کارها شوید، نیازمند این مسئله هستید که مطمئن شوید آیا واقعا برای این کار آماده شده‌اید؟ در این‌جا درباره 15 نشانه‌‌ای می‌خوانید که نشان می‌دهند برای ورود به یک کسب‌وکار جدید آماده هستید.

1. به ‌اندازه کافی برای این کار انگیزه دارید

نقطه شروع هر دستاوردی، خواستن است. این نکته را دائما در ذهن خود داشته باشید. همان‌گونه که آتشی کم، گرمایی کم را ایجاد می‌کند، تمایل و خواستی ضعیف، نتایج ضعیفی به همراه می‌آورد. این یکی از راه‌هایی است که کمک می‌کند کاملاً مستقیم و روبه‌جلو حرکت کنید. اگر به دنبال آغاز فعالیتی اقتصادی و موفقیت در آن هستید، ابتدا باید واقعا نسبت به آن تمایل داشته باشید. این‌گونه هستید؟

2. دارای شخصیتی با اعتمادبه‌نفس هستید

«هیچ‌کس نمی‌تواند شما را بدون رضایت خودتان مجبور کند احساس حقارت و کوچکی کنید.» این نقل‌قول از کتاب «این داستان من است» نوشته النور روزوات است. ما در دنیای نسبتا بی‌رحمی زندگی می‌کنیم. مطمئنا همواره افرادی وجود دارند که در تلاش برای تحقیر شما و جلوگیری از پیشرفتتان فعال هستند! البته یک حقیقت در جهان وجود دارد که باید کمتر از نظرات کسانی که روح کوچکی دارند، استفاده کنید. برای متمایز بودن و موفق شدن باید شخصیتی با اعتمادبه‌نفس داشته باشید و همواره در رابطه با کاری که انجام می‌دهید یا آن را رهبری می‌کنید، از خود مطمئن باشید. این‌گونه هستید؟

3. سرسخت هستید

«صبر و سرسختی دو برابر هوش و ذکاوت ارزش‌ دارند.» این جمله به نقل از توماس ‌هالکسی کارآفرین است. همه افراد موفق دارای استعداد خارق‌العاده‌ای نیستند. منصفانه این است که بگوییم اکثر افراد موفق در ابتدای کار با من و شما چندان تفاوتی نداشته‌اند و حتی اغلب شکست را تجربه کرده‌اند! اکثر مردم با کوچک‌ترین شکست به سمت از دست دادن روحیه خود می‌روند، ولی افراد موفق به عقب برمی‌گردند و مجددا تلاش می‌کنند و این روند تا زمانی که به موفقیت دست یابند، ادامه دارد. می‌توانید این‌گونه باشید؟

4. برای کاری که انجام می‌دهید، هیجان زیادی دارید

هیچ هدفی به سرانجام نمی‌رسد مگر این‌که واقعا آن را بخواهید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که هدفتان را دوست داشته باشید و آن را باور کنید؛ آن هدف به‌طور طبیعی به سمتتان خواهد آمد. کار کردن سخت است و این سختی همواره بوده و هست. راه‌کار موفقیت در کسب‌وکار این است که راهی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و با شور و هیجان بتوانید آن را دنبال کنید. این کار باعث می‌شود از یک کار سخت لذت ببرید. به هر شخصی که کاری را شروع کرده و در آن موفق بوده است، نگاه کنید، خواهید دید هیجان فوق‌العاده‌ای برای کار خود داشته‌ است. این‌گونه هستید؟

5. از یاد گرفتن لذت می‌برید

«من از توفان نمی‌ترسم، چراکه در حال یاد گرفتن هدایت کشتی خود هستم.» این نقل‌قولی از رمان‌نویس آمریکایی، لوییزا می‌آلکوت است. درست مثل دنیای ما، دنیای تجارت نیز یک رمز و راز بزرگ است و افرادی که بر این باورند که همه آن را می‌دانند، ممکن است درحقیقت چیزی از آن را درک نکرده باشند. برای موفقیت در «هدایت کشتی خود» نیاز دارید که دائما دانش و ایده‌های جدیدی به دست آورید و واقعا از یادگیری لذت ببرید. این‌گونه هستید؟

6. مهارت‌های افراد خوب را دارید

«تنها یک‌ راه برای ترغیب دیگران به انجام هر کاری وجود دارد و آن این است که دیگران طوری به انجام آن کار تشویق شوند که خودشان بخواهند آن کار را انجام دهند.» این یکی از گفته‌های دیل کارنگی نویسنده و سخنران توسعه‌دهنده درس‌هایی در زمینه پیشرفت شخصی است.

برای موفقیت در کسب‌وکار باید در بطن کار قرار گرفت. برای موفقیت در کسب‌وکار، شما باید در درک مقاصد دیگران بسیار عالی باشید و به‌خوبی ایده‌های خود را به آن‌ها انتقال دهید. آیا شما این‌گونه هستید؟

7. شما آینده‌نگر هستید

افراد آینده‌نگر و متفکر فعالیت‌های اقتصادی پایداری را ایجاد می‌کنند. چیزی که آن‌ها را از انسان‌های عادی متمایز می‌کند، این است که می‌توانند انتهای کار را ببینند و متناسب با آن بدانند برای رسیدن به موفقیت چه‌ کاری را نباید انجام دهند و چه‌ کاری را باید انجام دهند. اگر به دنبال این هستید که برای خود کسب‌وکاری راه بیندازید و در آن موفق شوید، باید بدانید کجای ماجرا قرار گرفته‌اید. این را می‌دانید؟

8. یک گروه اقتصادی خوب دارید

ما به‌تنهایی کارهای کوچکی می‌توانیم انجام بدهیم، اما با هم‌ کارها‌ی بسیاری می‌توانیم انجام بدهیم. هیچ کسب‌وکار موفقی در طول تاریخ به‌تنهایی آغاز نشده است. پشت هر فرد موفقی که درباره او چیزهایی شنیده‌اید، افرادی هستند که به‌ندرت چیزی در مورد آن‌ها شنیده‌اید و درواقع این افراد موتور محرکه کار بوده‌اند. نکته این است؛ تا جایی که می‌توانید به‌صورت مستقل عمل نکنید، هرچند که این کار، راحت نیست. چیزی که به آن نیاز دارید، یک گروه وفادار است که افرادی مستعد و متعهد هستند و خودشان نیز از کار کردن برای شما لذت می‌برند. آیا چنین گروهی دارید؟

9. خلاق هستید

«یک نقاش، جهان را در دستان و ذهن خود دارد.» این نقل‌قولی از نقاش مشهور، لئوناردو داوینچی است. خلاقیت یک مهارت برای ایجاد چیزهایی جدید و پیدا کردن راه‌هایی منحصربه‌فرد برای مشکلات پیش رو و پیش‌شرطی برای هرکسی است که می‌خواهد وارد کارهای اقتصادی شود. برای موفقیت در کارهای اقتصادی و پیشتاز بودن در آن عرصه، باید کارهایی متفاوت در این عرصه انجام دهید. آیا قادر به چنین کاری هستید؟

10. شما تمایلی به پست و مقام ندارید

افرادی که قصد ورود به فعالیت‌های اقتصادی دارند، باید حداقل نسبت به پست و مقام بی‌اعتنا باشند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که شما به دنبال شروع کسب‌وکاری جدید برای خود هستید، این است که اثبات کنید هیچ تمایلی برای این‌که زیردست فردی دیگر کار کنید، در شما وجود ندارد. شما دوست دارید برای خود و به‌طور مستقل فکر کنید. این‌گونه نیست؟

11. قادر به ریسک کردن هستید

یک کشتی در بندر در امان است، اما این چیزی نیست که یک کشتی برای آن ساخته‌ شده‌ است. در جهانی که با ابهاماتی ازجمله چگونگی نوسانات بازار ساخته‌ شده است، کسانی که از این نوسانات استقبال می‌کنند، از این نوسانات در امان نیستند و این چیزی است که اکثر رقبا را از میدان بازی خارج می‌کند. شما باید بدانید که امنیت و موفقیت، خصوصا تا حدی که شما به دنبال آن هستید، همواره در کنار هم نمی‌آیند. شما به‌خاطر حفظ حاشیه امنیت در یک رقابت اقتصادی قرار نگرفته‌اید، شما این‌جا هستید تا ریسک کنید و برنده شوید. آیا این‌گونه هستید؟

12. به محدودیت‌های خود واقف هستید

«من راه چندان دوری نمی‌روم، من قبلاً به مقصد خود رسیده‌ام.» این نقل‌قولی از ژوزه ساراماگو نویسنده است.

زمان توقف را بدانید. حتی اگر گذر سال‌ها شما را باهوش‌تر نکرده باشد، اغلب این گذر سال‌ها شما را عاقل‌تر می‌کند و برخی اوقات متوجه می‌شوید دیگر نمی‌توانید چیز بیشتری داشته باشید. انسان‌های موفق همان‌گونه که می‌توانند موفقیت را محاسبه کنند، می‌توانند آن را تصور و پیش‌بینی کنند. آیا می‌توانید این‌گونه باشید؟

13. به‌طور سازمان‌دهی‌شده عمل می‌کنید

با صرف یک دقیقه زمان برای سازمان‌دهی، یک ساعت زمان به دست خواهد آمد. برخلاف تصور عموم افراد، کسانی که به کارهای اقتصادی وارد شده‌اند، تمایلی برای اتلاف زمانی بیشتر از انجام کار، برای آماده کردن شرایط آن کار ندارند. بلکه برای این‌که کار اقتصادی به ثمر برسد، باید از قبل کارهایی را سازمان‌دهی کنید. پیدا کردن یک شریک خرده‌فروش یا ایجاد وب‌سایت فروش ازجمله مواردی هستند که نشان می‌دهد به‌خوبی برای وارد شدن به جهان امروز کسب‌وکار آماده ‌شده‌اید. وقتی‌ کاری برای آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است، از این تجربه درس بگیرید و مطمئن شوید هرگز این کار مجددا تکرار نخواهد شد. برای کنترل‌ کردن کسب‌وکار شما باید کارهایتان را سازمان‌دهی کنید. این کار را می‌کنید؟

14. یک راهبر هستید

راهبری، قابلیتی است که چشم‌اندازها را به واقعیت تبدیل می‌کند. باور اغلب مردم بر این است که راهبران متولد می‌شوند، ولی درحقیقت راهبران خوب ساخته می‌شوند و آن‌ها ساخته‌ تجربیات، آموزش‌ها و مدیریت نیازمندی‌ها هستند. شما وقتی یک راهبر خوب را می‌بینید، او را می‌شناسید. با توجه به چشم‌انداز و تمام ابزارها و نیروهای مورد نیاز، یک راهبر خوب می‌داند که چه زمانی و چگونه یک کار را راهبری کند. آیا این‌گونه هستید؟

15. چگونگی بازی خود را می‌دانید

قبل از این‌که شما بتوانید یک بازی را شروع کنید، باید بازی را بشناسید. همیشه این را بدانید که افرادی خارج از زمین ‌بازی هستند که قبلا کاری را که شما برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید، انجام داده‌اند و بسیاری از آن‌ها در این کار خبره هستند. همه این افراد رقبای شما هستند. اگر شما به دنبال این هستید که وارد فاز خاصی از فعالیت‌های اقتصادی شوید، ابتدا باید از این مطمئن شوید که به‌ اندازه کافی در رابطه با آن اطلاعات دارید، هرچند در ابتدای کار میزان اطلاعاتتان به ‌اندازه کسانی که قبلا در این کار بوده‌اند، نخواهد رسید. تنها پس ‌از این می‌توانید هوشمندانه عمل کنید و اهداف خود را به سرانجام برسانید. بازی خود را می‌شناسید؟