وزیر ارشاد با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا تاکید کرد لزوم اجرای کامل توافقات برجام و طبق نامه اخیر جان کری، هنرمندان خارجی مشکلی برای حضور در ایران ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر محدودیت صدور ویزا برای کسانی که به ایران سفر می‌کنند و حاشیه های احتمالی این مصوبه برای حضور گروه های بین المللی در جشنواره های سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر گفت: مقامات آمریکایی اعلام کردند که ملتزم به عمل به این مصوبه نیستند و در نامه ای که جان کری به وزیر امور خارجه کشورمان نوشته اعلام کرده که برجام را دقیقا اجرا خواهند کرد و این مصوبات تاثیری بر کار آنها ندارد. بنابراین پیرامون برگزاری جشنواره ها و حضور گروه های خارجی در جشنواره هیج مشکلی نیست.

وی که در کنسرت «زمین مقدس» حضور یافته بود درباره لزوم حفاظت از محیط زیست و وظیفه هر یک از ما نیز بیان کرد: همه اهالی فرهنگ و هنر اعم از هنرمندان، فرهیختگان، نویسندگان و همه کسانی که صاحب نفوذ در جامعه هستند باید تلاش کنند تا محیط زندگی‌مان را یک محیط سالم و به دور از آلودگی نگه داریم. جمعیت دنیا رو به افزایش است و هفت میلیارد نفر هم اکنون در دنیا زندگی می کنند و گازهای گلخانه ای و صنایع آلوده کننده، جنگ ها و شکارهای غیرقانونی عواملی است که باید با آنها مقابله و تلاش کنیم محیط سالمی را برای خودمان ایجاد کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان بیان کرد: امروزه خطر آلوده شده محیط زیست در سراسر جهان احساس می شود و همایش های بین المللی که برگزار می شود می تواند کمک کند که محیط زیست ما سالم‌تر باشد. خوشبختانه در کشور ما ریاست سازمان محیط زیست بر عهده خانم دکتر ابتکار است که ایشان انگیزه بسیار زیادی دارد برای اینکه همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی را به حفظ محیط زیست ترغیب کند. در این راه هنرمندان نیز با ساخت فیلم های مستند، اجرای نمایش های با کیفیت و آثار موسیقایی که امروز شاهد اجرای یکی از آنها بودیم می توانند جامعه را ترغیب کنند تا همه حافظ محیط زیستمان باشیم و با آلودگی های مقابله کنیم.