دومین فستیوال بازار دارایی فکری با هدف ایجاد بستری برای تجاری‌سازی نوآوری‌ها در حوزه تخصصی نوآوری‌های صنعت لوازم خانگی، دی‌ماه ماه سال جاری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دومین فستیوال بازار دارایی فکری با هدف ایجاد بستری برای تجاری‌سازی نوآوری‌ها و فرصتی برای سرمایه‌گذاری در آنها این‌بار در حوزه تخصصی نوآوری‌های صنعت لوازم خانگی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت مرکز فن بازار ملی ایران 21 دی‌ماه در سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران ضمن اعلام این خبر افزود: پیرو فراخوان‌های انجام شده برای پذیرش طرح‌های نوآورانه در صنعت لوازم خانگی، تاکنون بیش از 100 نوآوری جهت عرضه از طریق بازار دارایی فکری و حضور در رویداد فستیوال لوازم خانگی درخواست داده‌اند که از این میان بیش از 30 نوآوری حائز شرایط شده و در حال طی فرآیند پذیرش و تکمیل مستندات جهت حضور در بازار هستند.

وی اضافه کرد: پس از طی فرآیندهای پذیرش و اولویت‌بندی این درخواست‌ها،‌ تعداد 7 نوآوری برای ارائه در روز فستیوال انتخاب می‌شوند و اطلاعات بقیه نوآوری‌ها نیز در قالب کتابچه فستیوال، در اختیار سرمایه‌گذاران و صنعتگران قرار می‌گیرد. در این فستیوال طرح‌های منتخب، هریک طی زمان 8 دقیقه‌ای به مخاطبان حاضر (سرمایه‌گذاران و صنعتگران حوزه لوازم خانگی) ارائه شده و طی 7 دقیقه نیز به سوالات احتمالی ایشان نیز پاسخ داده می‌شود.

قنبرپور از سرمایه‌گذاران علاقمند به حوزه نوآوری و صنعتگران عرصه تولیدات لوازم خانگی به عنوان مخاطبان و بخش تقاضای این رویداد، جهت حضور در برنامه دعوت کرد و اظهار داشت: در این راستا در نمایشگاه لوازم خانگی که دهه اول آذرماه جاری در تهران برگزار شد، با صنعتگران لوازم خانگی جهت حضور در این رویداد و سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها ارتباطات وسیعی شکل گرفته و بازخورد مناسبی از ایشان دریافت شده است.

وی در پایان اعلام کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای حمایت از معاملات این بازار،‌ منابعی را برای تهیه مستندات فنی-اقتصادی نوآوری‌ها تأمین نموده و همچنین به کلیه خریداران نوآوری‌ها، برای خرید دانش فنی، سرمایه‌گذاری روی نوآوری و یا دریافت لیسانس آنها تسهیلات مالی ارائه می‌کند.

بازار دارایی فکری از خردادماه سال 93 راه اندازی شده است و نوآوری‌ها، طرح های صنعتی و علائم تجاری در این بازار خرید و فروش می‌شوند و فستیوال‌های نوآوری نیز با هدف نمایش عمومی نوآوری‌ها در یک حوزه تخصصی از سال گذشته برگزار شده است.