دومین
فستیوال بازار دارایی فکری با هدف ایجاد بستری برای تجاریسازی نوآوریها
در حوزه تخصصی نوآوریهای صنعت لوازم خانگی، دیماه ماه سال جاری با حمایت
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار خواهد شد.
به
گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،
دومین فستیوال بازار دارایی فکری با هدف ایجاد بستری برای تجاریسازی
نوآوریها و فرصتی برای سرمایهگذاری در آنها اینبار در حوزه تخصصی
نوآوریهای صنعت لوازم خانگی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و
به همت مرکز فن بازار ملی ایران 21 دیماه در سالن کنفرانس شماره یک
نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار میشود. اکبر
قنبرپور رئیس مرکز فنبازار ملی ایران ضمن اعلام این خبر افزود: پیرو
فراخوانهای انجام شده برای پذیرش طرحهای نوآورانه در صنعت لوازم خانگی،
تاکنون بیش از 100 نوآوری جهت عرضه از طریق بازار دارایی فکری و حضور در
رویداد فستیوال لوازم خانگی درخواست دادهاند که از این میان بیش از 30
نوآوری حائز شرایط شده و در حال طی فرآیند پذیرش و تکمیل مستندات جهت حضور
در بازار هستند. وی
اضافه کرد: پس از طی فرآیندهای پذیرش و اولویتبندی این درخواستها، تعداد
7 نوآوری برای ارائه در روز فستیوال انتخاب میشوند و اطلاعات بقیه
نوآوریها نیز در قالب کتابچه فستیوال، در اختیار سرمایهگذاران و صنعتگران
قرار میگیرد. در این فستیوال طرحهای منتخب، هریک طی زمان 8 دقیقهای به
مخاطبان حاضر (سرمایهگذاران و صنعتگران حوزه لوازم خانگی) ارائه شده و طی 7
دقیقه نیز به سوالات احتمالی ایشان نیز پاسخ داده میشود. قنبرپور
از سرمایهگذاران علاقمند به حوزه نوآوری و صنعتگران عرصه تولیدات لوازم
خانگی به عنوان مخاطبان و بخش تقاضای این رویداد، جهت حضور در برنامه دعوت
کرد و اظهار داشت: در این راستا در نمایشگاه لوازم خانگی که دهه اول آذرماه
جاری در تهران برگزار شد، با صنعتگران لوازم خانگی جهت حضور در این رویداد
و سرمایهگذاری در نوآوریها ارتباطات وسیعی شکل گرفته و بازخورد مناسبی
از ایشان دریافت شده است. وی در
پایان اعلام کرد: معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری برای حمایت از معاملات
این بازار، منابعی را برای تهیه مستندات فنی-اقتصادی نوآوریها تأمین
نموده و همچنین به کلیه خریداران نوآوریها، برای خرید دانش فنی،
سرمایهگذاری روی نوآوری و یا دریافت لیسانس آنها تسهیلات مالی ارائه
میکند. بازار
دارایی فکری از خردادماه سال 93 راه اندازی شده است و نوآوریها، طرح های
صنعتی و علائم تجاری در این بازار خرید و فروش میشوند و فستیوالهای
نوآوری نیز با هدف نمایش عمومی نوآوریها در یک حوزه تخصصی از سال گذشته
برگزار شده است.