سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو با حمایت ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و توسط پژوهشگران کشور راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سعید سامانی مجد، مدیر عامل شرکت بهین آب زنده رود درباره این سامانه گندزدایی اظهار کرد: با استفاده از سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو ،راندمان گندزدایی تا 3 برابربیشتر و مؤثرتر از سایر عوامل گندزدا عمل می کند و بر میکرو ارگانیسم های مقاوم به کلر نیز تأثیر گذار است.

وی افزود: این سامانه در گندزدایی مسیرهای انتقال آب که دارای طول بیش از 90 کیلومتر و دارای مخازن بین راهی نیز قابل استفاده است و نیازی به سایت های کلرزنی بین راهی ندارد.
سامانی خاطر نشان کرد: سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو قادر است با الکترولیز نمک طعام خالص محلول مولتی اکسیدانی حاوی ازن، آب اکسیژنه، دی اکسیدکلر، اسید هیپو کلرو، هیپو کلریت سدیم، کلرگازی و اکسیژن محلول با غلظت های قابل تنظیم تولیدکند.

وی به روند فعالیت این سامانه اشاره کرد و گفت: محلول مولتی اکسیدان تولید شده توانایی گندزدایی آب را با سرعتی کمتر از یک دقیقه و با تأثیرگذاری بر روی طیف وسیعی از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و به طور کلی میکرو ارگانیسم های بیماری زا دارا است و محصولات جانبی کمتری در مقایسه با سایر عوامل گندزدا از قبیل هیپوکلریت کلسیم، آب ژاول و کلر گازی تولید می کند .

مدیرعامل این شرکت فناور درباره کاربرد سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو تصریح کرد: کاربرد این محصول در صنایعی از قبیل پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و غیره در قسمت های مختلف از جمله آب شرب، پساب تصفیه خانه های صنعتی و بهداشتی، کولینگ تاورها، واحدهای یوتیلیتی و تأمین آب صنعتی و غیره تجربه شده و بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است.

وی در ادامه بیان کرد: سامانه های بکو در استخرها و پارک های آبی متعدد داخل و خارج کشور توسط این شرکت اجرا شده و مزایای قابل تأملی ازجمله صرفه اقتصادی و ایجاد شرایط بهداشتی ایده آل را برای کاربر به همراه دارد که بسیار حائز اهمیت است.

سامانی یادآورشد: سامانه های گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو از سال 89 با انجام تحقیقات و نمونه سازی آزمایشگاهی، نمونه کاربردی و نهایتاً تجاری سازی آن جهت گندزدایی انواع آب های شرب، بهداشتی، صنعتی، پساب تصفیه شده فاضلاب بهداشتی و صنعتی استخرها و پارک های آبی و سایر مصارف عرضه شد.