مدیر کاخ جشنواره سی و چهارم فیلم فجر گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته است احساس می کنیم سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بدون ضعف های پیشین برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بهروز غریب‌پور که حکم مدیریت او در کاخ جشنواره فیلم فجر از سوی محمد حیدری (دبیر جشنواره) دوازدهم دی ماه صادر شد، در گفت‌وگویی درباره جزئیات کاری خود در کاخ جشنواره گفت: از مدت‌ها قبل بحث حضور من به عنوان مدیر کاخ جشنواره با آقای حیدری مطرح شد و ایشان به این نتیجه رسید که من می‌توانم در این سمت فعالیت کنم. در این راستا آنچه در سال‌های قبل در کاخ جشنواره انجام شده بود را مرور کردم و متوجه شدم به هر حال کاستی‌هایی وجود داشته است.

او با تاکید بر این که این یک گام بزرگ است که به سبک و سیاق همه جشنواره‌های دنیا، قلب تپنده جشنواره در کاخ جشنواره با نظم باشد، ادامه داد: کاخ جشنواره محل حضور هنرمندان، شخصیت‌ها، منتقدان و چهره‌های ویژه است و نکته مهم این است که از بدو ورود این میهمانان تا آخرین لحظه حضورشان در کاخ جشنواره شرایطی وجود داشته باشد که آن‌ها احساس کنند در یک محیط کاملا فرهنگی حضور دارند. آن‌ها باید احساس کنند در جشنواره‌ای هستند که هم گستردگی ملی دارد و هم گستردگی بین المللی. چون اگرچه بخش بین المللی از ملی جدا شده است اما به هر حال میهمانان خارجی در بخش ملی جشنواره حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در واقع انتخاب برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره نیز برای تمرکز بر همین موضوع صورت گرفته تا به جشنواره شانیت داده شود.

غریب پور در ادامه افزود: جشنواره فیلم فجر کنداکتوری دارد که نمی‌توان از آن عدول کرد. نمایش به موقع فیلم‌ها، حضور درست و به موقع میهمانان از جمله مواردی است که باید به درستی اجرا شود. ضمن اینکه اعمال مدیریت همه جانبه بر مبنای درست عمل کردن برنامه‌ای است که تدوین شده است. با این توضیح تصور می کنم با توجه به تجربیات مدیریتی خود این عمل خیلی دشوار نباشد و با توجه به پیگیری‌هایی که مدت‌هاست با حساسیت انجام می‌دهیم تا همه چیز به درستی انجام شود شرایط به گونه ای پیش رود که آقای حیدری از این انتخاب خود پشیمان نشود.

او در پاسخ به اینکه چه طرح‌ها و کاستی‌هایی را در بررسی‌های خود از دوره های گذشته جشنواره مد نظر دارد تا برای برطرف شدن آن ها اقدام کند اظهار کرد: ازدحام، شیوه تشریفات و نوع حضور تیم‌های خبری از جمله مواردی بوده که در دوره‌های گذشته گاهی باعث بروز ضعف‌ها و کاستی‌هایی شده است. این موارد بررسی شده و در کنار افرادی که پیش از این فعالیت می کردند آسیب شناسی کرده‌ام و تلاش می‌کنیم مشکلات پیشین تکرار نشود.

او ضمن خسته نباشید گفتن به گروه‌های قبلی که در کاخ جشنواره برای سامان دادن کارها حضور داشتند گفت: ما وظیفه داریم کاستی‌های آگاهانه یا ناآگاهانه دوره‌های قبل را برطرف کنیم.

بهروز غریب پور همچنین درباره اینکه آیا برنامه ویژه‌ای برای اهالی رسانه که در کاخ جشنواره حضور دارند قرار است طرح ریزی شود گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بستر مناسبی برای انجام بهتر کارهای خبری برای اهالی رسانه فراهم شود. در این‌باره جایگاه ویژه‌ای برای اهالی رسانه‌، شبکه‌های تلویزیونی و حتی شبکه‌های مجازی درنظر گرفته شده است. ما به دنبال این هستیم تا بستر بهتری را فراهم کنیم که ارباب جراید در جایگاه درستی کار خود را انجام داده و درواقع توجه ویژه‌ای برای بهتر میزبانی کردن از آن‌ها صورت گرفته است.

این کارگردان تئاتر که به زودی اپرای عروسکی حافظ را به صحنه می‌برد با تاکید بر اینکه به این ترتیب با همکاری مسئولان برج میلاد شرایطی فراهم شده است که احساس می کنیم این دوره از جشنواره بدون ضعف‌های پیشین برگزار می شود در پاسخ به اینکه انتصاب او به عنوان مدیر کاخ جشنواره پیش از هر چیز سابقه برجسته تئاتری او را به یاد می‌آورد توضیح داد: من فکر می کنم در جشنواره فیلم فجر یک مدیر بینابینی هستم چرا که علاوه بر فعالیت در تئاتر کارگردان، فیلم‌نامه نویس و تهیه کننده سینما بوده‌ام. اگر مروری به چند فیلم داشته باشید می‌بینید که فیلم‌نامه نویس فیلم دونده بهروز غریب پور بوده است. تهیه کننده فیلم زینت بهروز غریب پور بوده و نویسنده و کارگردان فیلم تنبل قهرمان نیز بهروز غریب پور بوده است.

وی افزود: به این ترتیب من هم در سینما نقش فعال داشته ام هم در تئاتر. با این حال معتقدم نباید به طور مطلق تقسیم‌بندی میان تئاتر و سینما انجام شود چون در اینجا مساله مهم مدیریت است. آنجایی می‌توان به سابقه تئاتری یک نفر ایراد وارد کرد که به جای فیلم در جشنواره تئاتر نشان داده شود. اما اگر فیلمی به شکل آبرومند و با کیفیت نمایش داده شود مهم نیست چه کسی این کار را انجام داده همان طور که وظیفه اصلی دبیر جشنواره هرچه بهتر برگزار کردن آن است. نکته مهم این است که امتیازات مدیریتی وجود داشته باشد.

غریب پور در پایان درباره اینکه اعلام شده بود اپرای عروسکی مولوی را در بهمن‌ماه به صحنه می‌برد و آیا این اجرا با جشنواره فیلم فجر همزمان می شود یا خیر، گفت: زمانی که بحث حضور من در کاخ جشنواره فراهم شد برای اینکه تداخلی میان این دو پیش نیاید زمان اجرای اپرای مولوی را که قرار بود تا آخر بهمن ماه باشد تغییر دادم و اجرای این اپرای عروسکی دهم بهمن ماه به پایان می‌رسد تا از روز یازدهم بتوانم در کاخ جشنواره حضور داشته باشم.