معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر ضرورت اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی در چهارمین نشست کارگروه شرکت های دانش بنیان با اشاره به حضور فعال و ساماندهی مطلوب شرکت های دانش بنیان در ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی در ماه های اخیر بر ضرورت اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می گیرد افزود: با حمایت و تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعتبارات خوبی به صندوق نوآوری و شکوفایی داده شده است و باید فاصله دانشگاه ها با شرکت های دانش بنیان در این حوزه کمتر شود. و فعالان حوزه اقتصادی باید وارد بحث تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان شوند.

شیخ زین الدین افزود: یکی از فعالیت های مهم در این حیطه ایجاد راهبرد تقاضا است تا سرمایه گذاری مناسبی از طرف نهاد های حمایتی و بخش خصوصی در زمینه تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان صورت پذیرد. باید انتقال فناوری برای شرکت های دانش بنیان به نحوی باشد که قسمتی از هزینه آن توسط محصول صادراتی شرکت مربوطه تأمین شود.

وی همچنین تاکید کرد: تدوین استانداردها نقش مهمی در تجاری سازی محصولات جدید دارد که خوشبختانه ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی به این موضوع اهتمام داشته است.

پیش نویس نهایی آیین نامه ارائه خدمات سلول درمانی مراحل پایانی را می گذراند

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی نیز در این نشست از پیگیری های مداوم این ستاد درتهیه و تدوین پیش نویس نهایی آئین نامه ارائه خدمات سلول درمانی خبر داد.

وی افزود: با توجه به تصویب آیین نامه ثبت فرآورده های بیولوژیک در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قانون مشخصی برای تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان تصویب شد و در ادامه نیز تصویب آیین نامه مراکز ارائه خدمات سولی این حلقه را تکمیل خواهد کرد.