بزرگترین نمایشگاه فناوری دنیا درحالی پایان یافت که هم اکنون پنجم تا هشتم ژانویه ۲۰۱۷ موعد بعدی این آوردگاه عنوان شده و این یعنی دنیا برای فناوری های نوظهور همواره تشنه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آنچه که نمایشگاه امسال تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES) را از سایر دوره های آن متمایز کرده بود، کوچکتر شدن ساختار فناوری هایی بود که چشم ده ها هزار بازدیدکننده آن را به خود خیره می کردند البته پهپادی که انسان را هم به هوا می برد شاید یک استثنای بزرگ باشد!

جدای از این ویژگی خاص، شاهد همکاری عجیبی میان غولهای فناوری بودیم. درحالی که همگان می دانند سامسونگ و اپل دو جبهه بزرگ و متخاصم در دنیای فناوری های نوظهور به شمار می آیند، تا آنجاکه از یکدیگر غرامتهای چند صد میلیون دلاری طلب می کنند اما در نمایشگاه امسال CES که همه ساله در نخستین روزهای سال نوی مسیحی در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود شاهد دست دوستی آنها به یکدیگر بودیم.

در این آوردگاه سامسونگ اعلام کرد که نسل جدید ساعت مچی هوشمند این شرکت یعنی Gear S۲ به زودی با آیفونها و آیپدهای اپل هماهنگ خواهند. این خبر خوشحال کننده ای برای دارندگان ساعتهای مچی هوشمند شرکت کرده ای هستند که تنها بر روی مچ دستشان دل به سیستم عامل اندروید بسته اند و سایر سیستمهای همراهشان نظیر تلفن همراه با تبلتهایشان متعلق به اپل و مبتنی بر سیستم عامل iOs است. آنها حالا می توانند ساعت مچی شان را با آیفونی که در دست دارند جفت سازی کنند.

تلویزیون قابل تبدیل سامسونگ از دیگر نوآوری های نمایشگاه امسال CES بوده است.

در آوردگاه امسال CES شرکتهایی هم بودند که به واسطه تصمیمات عجیب خبرساز شدند. شرکت بلک بری که به تولید انواع تلفنهای همراه شهرت دارد حالا خبر داده که تنها از سیستم عامل اندروید در محصولاتش استفاده می کند. نکته جالب توجه اینجاست که گوشی های بلک بری همواره ایمن ترین تلفنهای همراه جهان بوده اند تا آنجا که بسیاری از رؤسای جمهور به دلیل امنیت بالای آنها تنها از این گوشی ها استفاده می کنند.

در نمایشگاه امسال همچنین شرکت قدیمی کوداک (Kodak) خبر از تولید دوربین جدیدی موسوم به Super ۸ داد تا به دنیا اعلام کند که کوداک سودای بازگشت دارد!

چند تولید کننده میان رده چینی یعنی ZTE، Alcatel OneTouch و هوآوی از محصولات جدیدشان در دنیای تلفنهای همراه رونمایی کردند و شرکتی به نام Handscape نیز پوششهای محافظ جدیدی برای آیفونها ارایه کرد که پشت این تلفنهای همراه هوشمند را به یک صفحه لمسی تبدیل می کند.

در این نمایشگاه شاهد پیوند دیدنی دنیای پوشاک با فناوری های نوظهور بودیم تا جایی که حالا مفهوم هیجان انگیز لباسهای هوشمند بیش از هر زمان دیگری رنگ واقعیت به خود گرفته است. شلواری که با قرار دادن تلفن همراه در جیب آن را به طور خودکار تمیز می کند اوج این پیوند بوده است. همپنین شرکت Skechers به عنوان یکی از بزرگترین و شناخته شدن ترین تولید کنندگان کفشهای ورزشی از محصولی نوظهور رونمایی کرد که با استفاده از آن می توان بازی های ویدئویی را کنترل کرد.

فناوری چاپ سه بعدی نیز که در سالهای اخیر توسعه خیره کننده ای داشته، روز به روز به زندگی ملموس مردم نزدیکتر می شود. در نمایشگاه امسال CES از محصولی به نام iNail رونمایی شد که با استفاده از آن می توان هر طرحی را بر روی ناخنها به طور سه بعدی چاپ کرد.

فناوری پهپادها هم به اندازه چاپ سه بعدی و یا حتی فراتر از آن پیشرفت کرده است. در نمایشگاه امسال تجهیزات الکترونیکی مصرفی پهپادی به دنیا معرفی شد که یک نفر را به راحتی به آسمان می برد. بدون شک وقتی نخستین پهپاد ارایه می شد کسی فکرش را نمی کرد که حالا این فناوری دوست داشتنی انسان را هم به هوا ببرد!