دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی گفت: طی هفت ماه گذشته تعداد شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی از مرز 50 شرکت گذشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امیرعلی حمیدیه؛دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی درباره افزایش ثبت شرکت های دانش بنیان این حوزه اظهار کرد: طی هفت ماه گذشته و با تغییراتی که درساختار این ستاد ایجاد شده، تعداد شرکت های دانش بنیان که مراجعه و خود را ثبت کرده اند چند ده برابر شده و اکنون از مرز 50 شرکت گذشته است.

وی افزود: این شرکت ها پس از ثبت خود سعی بر فعال سازی قسمت های تجاری خود داشته و با تجاری کردن محصولات دانش بنیان خود در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی در این عرصه فعالیت می کنند.

حمیدیه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی برگزار می شود گفت: یک بخش از برگزاری این جشنواره به بخش نمایشگاهی اختصاص یافته است که در این بخش شرکت های دانش بنیان به ارائه و معرفی دستاوردهای خود در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی می پردازند.

نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 30 اردیبهشت تا اول خردادماه سال آینده با هدف ترویج موضوع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می شود.