عمر شما محدود است، پس به جای کسِ دیگری زندگی نکنید و آن را هدر ندهید. در دامِ خشک‌اندیشی که در واقع زندگی برطبق اندیشه دیگران است، گرفتار نشوید. نگذارید سروصدای دیگران، صدای درونی شما را در خود غرق کند. و مهم‌تر از همه اینکه شجاعت دنبال کردنِ قلب و احساس خود را داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، قطعا نقل قول‌های الهام بخش از اندیشمندان و بزرگان تاریخ حالتان را بهتر می کند.

1. استیو جابز (کارآفرین و مخترع، درگذشته به سال 2011)

Steve Jobs

عمر شما محدود است، پس به جای کسِ دیگری زندگی نکنید و آن را هدر ندهید. در دامِ خشک‌اندیشی که در واقع زندگی برطبق اندیشه دیگران است، گرفتار نشوید. نگذارید سروصدای دیگران، صدای درونی شما را در خود غرق کند. و مهم‌تر از همه اینکه شجاعت دنبال کردنِ قلب و احساس خود را داشته باشید. قلب و احساس یک جورهایی از قبل می‌دانند شما واقعاً‌ چه چیزی می‌خواهید باشید.

2. اچ. جکسون براون (نویسنده‌ی کتاب‌های الهام‌بخش، متولد سال 1940)

H. Jackson Brown Jr.

نگویید زمان کافی ندارید. شما دقیقاً همان مقدار زمان در روز را دارید که به هلن کلر، پاستور، میکل آنژ، مادر ترزا، لئوناردو داوینچی، توماس جفرسون و آلبرت انیشتین داده شده بود.

3. هلن کلر (نویسنده، فعال سیاسی و سخنران، درگذشته به سال 1968)

Helen Keller

وقتی یک درِ شادی بسته می‌شود، درِ دیگری باز می‌شود، اما اغلب ما آنقدر به درِ بسته نگاه می‌کنیم، که آن دری که برایمان باز شده است را نمی‌بینیم.

4. آلبرت انیشتین (فیزیکدان، درگذشته به سال 1955)

Albert Enistien

من از همه‌ی کسانی که به من «نه» گفتند متشکرم. به خاطر آنهاست که من اکنون در این جایگاه هستم.

5. بیل کازبی (تهیه‌کننده، نویسنده و کمدین، متولد سال 1937)

Bill Cosby

برای موفق شدن، باید امیدتان به موفقیت بیشتر از ترستان از شکست باشد.

6. ایتالو کالوینو (نویسنده، خبرنگار و منتقد، درگذشته به سال 1985)

Italo Calvano

جهنم چیزی نیست که در آینده پدید آید؛ اگر جهنمی وجود داشته باشد، از قبل بوده، جهنمی که ما هر روز در آن زندگی می‌کنیم، که ما با همدیگر به آن شکل می‌دهیم. دو راه برای فرار از رنجِ این جهنم وجود دارد. اولین راه که برای بیشتر مردم آسان می‌نماید، این است: قبول این جهنم و جزوی از آن شدن، به طوری که دیگر آن را نبینید. اما دومین راه، که مخاطره‌آمیز و نیازمند توجه و دلشوره‌ای همیشگی است: جستجو و یافتن اینکه چه کسی و چه چیزی، در میانه‌ی این جهنم، جزوی از آن نیست و سپس، کمک به آنها برای بردباری و فضادادن به آنها.

7. لائو تسو (فیلسوف، درگذشته به سال 531 قبل از میلاد)

Lao Tzu

سفر هزار فرسنگی، با یک قدم شروع می‌شود.

8. یوهان ولفگانگ گوته (نویسنده و سیاستمدار، درگذشته به سال 1832)

Johann Wolfgang von Goethe

دانش کافی نیست. باید بخواهیم. تمایل کافی نیست، باید عمل کنیم.

9. هنری میلر (نویسنده، درگذشته به سال 1980)

Henry Miller

هر چیزی که چشم‌مان را به رویش می‌بندیم، هر چیزی که از آن فرار می‌کنیم، هر چیزی که تکذیب می‌کنیم، نادیده می‌گیریم و یا به حساب نمی‌آوریم، در پایان بر ما غلبه می‌کند.

10. اورسون اسکات کارد (نویسنده، منتقد و سخنران، متولد سال 1951)

Orson Scott Card

اگر شما تلاش کنید و شکست بخورید، تقصیر شما نیست. اما اگر شما تلاشی نکنید و شکست بخورید، همه‌اش تقصیرِ خودتان است.