به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این روش که به عنوان یک دستاورد واقعی توصیف شده، شامل قرار دادن سلول‌های تخمک و اسپرم درون یک کپسول کوچک سیلیکونی به اندازه یک دانه برنج و کاشت آن درون رحم است.

به گفته این دانشمندان انگلیسی، این روش می‌تواند به لحاظ روانی برای زوجها بسیار آرام‌کننده باشد چرا که می‌دانند آغاز شکل‌گیری بچه در درون رحم خود مادر بوده و جنین‌ها در بهترین شرایط برای باروری قرار دارند.

این کپسول دارای 360 حفره است و از این رو مایع درون رحم می‌تواند تخمک و اسپرم را در خود غوطه‌ور کند.

پس از 24 ساعت این کپسول از رحم خارج شده و پزشکان، سالمترین جنین را برای کاشت در دیواره رحم مادر انتخاب می‌کنند.

پروفسور نیک مکلون، مدیر بخش پزشکی مرکز باروری کاملساوث‌همپتون اظهار کرد: معرفی این دستگاه، نشان‌دهنده دستاوردی واقعی در درمان لقاح خارج رحمی بوده زیرا برای نخستین بار زنان را قادر می‌سازد تا از جنین در اولین مراحل شکل‌گیری مراقبت کنند. این امر به لحاظ روانی بسیار اهمیت دارد زیرا والدین آینده را بطور مستقیم در مرحله لقاح و شکل‌گیری اولیه جنین دخیل می‌کنند؛ همچنین این کار می‌تواند مزایای سلامت بسیاری برای کودکان به دنیا آمده توسط این روش داشته باشد.

این شیوه از یک دستگاه بسیار کوچک به نام AneVivo استفاده می‌کند که تنها یک سانتیمتر طول و یک میلیمتر عرض دارد و توسط پاسکال ماک، دانشمند سوئیسی ابداع شده است.

ماک گفت: در بارداری طبیعی، جنین تماس بسیار کمی با محیط داشته و کمتر تحت تاثیر دما، فشار و نور قرار دارد. جنین‌های اولیه، حیات را در تماس نزدیک با مادر آغاز و مبادله دوطرفه مایع را در مراحل اولیه رشد بازآفرینی می‌کنند.

وی افزود: این لحظه‌ای شگرف در پیشرفت درمان باروری در انگلیس بوده و ما از این که توانسته‌ایم به بیماران گزینه فرآیند طبیعی‌تر باروری را ارائه کنیم، بسیار هیجان‌زده هستیم.