چرا در حال راه اندازی کسب و کار هستم و دقیقا به دنبال چه هستم. پاسخ این سوال می‌تواند آینده را رقم بزند. در طی سال های اخیر افراد بسیار زیادی بوده‌اند که در مقابل این سوال پاسخ تامل برانگیزی می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری:
تعداد بسیار زیادی از کسانی که وارد کسب و کار می‌شوند علاقه دارند تا پله های موفقیت را سریع طی کنند و به مدارج بالا برسند. روش های مختلفی برای این امر وجود دارد.عده ای کسب و کار خودشان را راه می اندازند و عده ای هم وارد کسب و کار های دیگران میشوند.  این نوشته در مورد  دسته اول است یعنی کسانی که برای خودشان کسب و کار راه میاندازند. مهمترین سوالی که باید در ابتدای امر از این دسته از خودشان بپرسند این است که چرا؟

چرا در حال راه اندازی کسب و کار هستم و دقیقا به دنبال چه هستم. پاسخ این سوال میتواند آینده را رقم بزند. در طی سال های اخیر افراد بسیار زیادی را دیده ام که در مقابل این سوال پاسخ تامل برانگیزی میدهند و آن هم این است که برای کسب پول …پاسخی که شروع اولین گام به سوی شکست است .مهمترین وجه مشترک تمام افراد موفق در طی مطالعات و مصاحبه هایی که داشته ام خواست آنها برای کمک بوده است .کمک به حل مشکلی اساسی از اجتماع مردم و یا ارائه و ایجاد ارزشی برای داشتن حس خوب در بین مردم است .

چرایی شروع یک کسب و کار میتواند چشم انداز و ماموریت های آن را نیز مشخص کند و همین امر موجب رشد و اعتلای سازمان کسب و کار در سال های بعد و دوام و زنده ماندن آن میشود.شاید اگر چرایی کسب و کار را بر مبنای کسب پول بنا کنیم بعداز مدتی انگیزه کافی برای ارائه خدمت در سازمان را از دست خواهیم داد و شور و هیجان ابتدایی شروع استارتاپ به کلی از سازمانمان رخت برخواهد بست .

پس اولین سوال و مهمترین سوال برای هر خالق استارتاپ این است که :”چرا؟”