مرحله نهایی مسابقه ساخت دوچرخه هیبریدی نیمه دوم بهمن ماه جاری از سوی ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یدالله سبوحی؛ دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی درباره اجرای مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات نوآوران انرژی و محیط زیست اظهار کرد: با توجه به اتمام زمان مرحله اول مسابقه ساخت دوچرخه هیبریدی که 15 دی ماه جاری بود، این دوچرخه ها از سوی گروههای که به مرحله نیمه نهایی رسیده بودند، ساخته و تحویل شد.

وی خاطر نشان کرد: از نیمه دوم بهمن ماه جاری مرحله نهایی برگزاری روز مسابقه برای آزمون عملکرد دوچرخه های هیبریدی آغاز می شود و برنده نهایی نیز از میان گروه های حاضر در این مرحله انتخاب می شود.

سبوحی یادآور شد: بعد از دریافت طرح های ساخت دوچرخه و مشروط شدن دو طرح برای حضور در مرحله نیمه نهایی پس از انجام داوری یکی از طرح ها پذیرفته شد و طرح دیگری رد شد. همچنین یکی از گروههای شرکت کننده در مرحله نیمه نهایی نیز از ادامه حضور در مسابقه انصراف داد. همچنین برای انجام مرحله ساخت، دوچرخه و باتری در اختیار کلیه گروههای شرکت کننده قرار گرفته است.

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی تصریح کرد: گروه های باقیمانده در مرحله نیمه نهایی توانستند مراحل طراحی و ساخت دوچرخه های هیبریدی را تا 15 دی ماه جاری اجرایی و دوچرخه های ساخته شده ارسال و تحویل شد.