یک کارشناس موزه گفت:‌ تغییرات مدیریتی و برخی مشکلات دیگر باعث به تأخیر افتادن پالایش آثار موزه هنرهای دینی امام علی (ع) شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محسن مسعودشاهی ددرباره‌ی سرنوشت پالایش آثار موزه هنرهای دینی امام علی (ع) که سال گذشته مطرح شد، اظهار کرد:‌ سال گذشته با تشکیل یک شورا شامل هنرمندان و کارشناسان‌، آثار موزه رده‌بندی شد، اما هنوز پالایش آثار به‌صورت عملی اجرا نشده است.

او درباره‌ی دلیل به تأخیر افتادن پالایش آثار این موزه، گفت: موزه‌ی امام علی (ع) در یک سال گذشته شاهد تغییرات مدیریتی بود و این موضوع یکی از دلایل به تأخیر افتادن پالایش آثار است. همچنین به اجرا درآوردن طرح پالایش به تصمیم‌گیری در رده‌های بالاتر موزه، یعنی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و معاونت هنری این سازمان بستگی دارد.

این کارشناس درباره آثار مورد مناقشه‌ی متعلق به پرویز تناولی - مجسمه‌ساز - و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران که از سال گذشته در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) نگهداری می‌شوند نیز گفت:‌ این آثار هیچ ربطی به پالایش موزه ندارند و به هیچ عنوان طرح پالایش، پوششی برای خروج یا فروش این آثار نبوده است. این آثار به حکم دادگاه جزو اموال سازمان فرهنگی - هنری هستند و در موزه نگهداری می‌شوند. برخی از آن‌ها نیز در موزه چیدمان شده‌اند و می‌توانید آن‌ها را ببینید.

موضوع پالایش آثار موزه هنرهای دینی امام علی (ع) سال گذشته با تشکیل یک شورا مطرح شد. وجود مجسمه‌های مورد مناقشه‌ی پرویز تناولی و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در این مکان، پالایش را به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل کرد.

خبرنگار ایسنا برای شفاف شدن موضوع پالایش موزه، گفت‌وگو با معاون هنری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران را پیگری کرده، اما تا کنون پاسخی دریافت نشده است.

حمیدرضا جلالی نیز که مدتی است به‌عنوان مدیر موزه امام علی (ع) مشغول فعالیت است، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا گفت که به‌دلیل حضور کوتاه‌مدتش در مدیریت موزه نمی‌تواند پاسخگوی این مسائل باشد و کارشناس موزه را برای پاسخگویی معرفی کرد.