گروه موسیقی رستاک در آستانه برگزاری تازه‌ترین کنسرت خود در جشنواره موسیقی فجر از جزئیات این برنامه زنده سخن گفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سیامک سپهری سرپرست گروه موسیقی رستاک در نشست خبری این گروه که دوشنبه پنجم بهمن ماه در ساختمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، درباره رپرتوار این گروه در جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: گروه رستاک در این کنسرت مجموعه‌ای از کارهای گذشته به همراه چند قطعه منتشر نشده را اجرا خواهد کرد که این بار هم مانند دفعات گذشته، آثاری از مناطق مختلف کشور با در نظر گرفتن شاکله اصلی گروه، به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی افزود: آن چیزی که در این رپرتوار اجرا می‌شود، اجرای بخشی از موسیقی نواحی لرستان، کردستان، بلوچستان، گیلان و دو منطقه دیگر از کشور است که هنوز در مورد آنها تصمیم نگرفته‌ایم، اما تلاش کردیم  بتوانیم برنامه قابل توجه و لذت‌بخشی را برای مخاطبان اجرا کنیم.

سپهری درباره تعویق در انتشار تازه‌ترین آلبوم گروه رستاک، گفت: با توجه به اینکه مرحله پژوهش زمان زیادی را از ما می‌گیرد و به تبع آن، ماجرای تنظیم ملودی‌ها به شکل کاملاً کارگاهی انجام می‌پذیرد، همین موضوع به خودی خود باعث تاخیر در ارائه آثاری می‌شود که تصمیم به انتشار آنها داریم. ضمن اینکه اجرای همزمان برخی از کنسرت‌ها نیز در طولانی شدن روند تولید آلبوم، تاثیر زیادی دارد اما به طور حتم طی ماه‌های آینده آلبوم جدید گروه رستاک نیز وارد بازار موسیقی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما در مجموعه رستاک هیچ‌گاه خود را با گروه دیگری مقایسه نکردیم و اتفاقاً به دلیل دیدگاه‌های خاصی که در نوع کار خود داشته و داریم، تلاش داشتیم هیچ‌گاه در بخش رقابتی جشنواره‌های موسیقی حضور نداشته باشیم. من فکر می‌کنم اتفاقاتی که برای گروه رستاک افتاده، اتفاقاتی بوده که طی یک پروسه زمانی مستمر در کنار هم قرار گرفته و باعث ایجاد گروهی شده که در شرایط خاصی نسبت به گروه های دیگر قرار دارد. کما اینکه به هیچ عنوان منکر تلاش و زحمت‌های هنرمندانی که در سایر گروه‌های مرتبط با موسیقی نواحی فعالیت می‌کنند، نیستیم.

فرزاد مرادی یکی از دو خواننده گروه رستاک نیز در این نشست خبری گفت: من و برادرم بهزاد که هم‌اکنون در گروه رستاک به عنوان خواننده و نوازنده حضور داریم در اجرای جشنواره نیز با تمام توان تلاش کردیم کارهای قابل قبولی را به مخاطب ارائه دهیم. به هر حال من و برادرم از سال ۷۶ که گروه رستاک تأسیس شد، با استفاده از گذشته‌ای که نشأت گرفته از تولد در یک فرهنگ بومی بود، کار در موسیقی را آغاز کردیم و در همین زمان بود که سیامک سپهری تلاش کرد تا با بخش‌بندی کردن موسیقی ایران بر اساس جغرافیای فرهنگی، کارها را تخصصی‌تر کند.

وی افزود: سپهری معتقد است که در این فضای موسیقایی باید بتوانیم با کمک گرفتن از موسیقی نواحی از موسیقی که می‌خواهیم به مخاطب ارائه دهیم، نتیجه بهتری بگیریم. چرا که فرهنگ‌ اقوام ایرانی با هم تفاوت‌های بسیاری دارند و آنقدر متنوع هستند که می‌توانیم از آنها برای الهام گرفتن استفاده کنیم. ما در هر منطقه که وارد می‌شویم، وارد فضای جدیدی می‌شویم که گویی این فضای جدید، یک دنیای جدید هم است.

این خواننده در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: بسیار خوشحالم که این بار هم در کنار گروه موسیقی رستاک در جشنواره حضور داریم. ما وظیفه داریم که هر زمان مسئولان از ما برای شرکت در جشنواره دعوت می‌کنند، در اینجا حضور پیدا کنیم و آثار قابل توجهی را به مخاطبان خود ارائه دهیم.