وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی کرد که امسال جشنواره‌ی فیلم فجر کمتر درباره‌ی فیلم‌هایش دچار حاشیه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علی جنتی با اشاره به فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر ادامه داد: عمده این فیلم‌ها در دولت فعلی تولید شده‌اند و در دوره‌های گذشته مجبور بودیم جلوی اکران برخی از فیلم‌ها را به دلیل مشکلاتی که در محتوا داشتند‌، بگیریم‌ اما امسال کمتر از این مسائل داریم، البته مشخص نیست که هیچ موردی وجود نداشته باشد.

او که در حاشیه امضاء تفاهم‌نامه «رایتل» سخن می‌گفت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا فیلمی از جشنواره‌ی فجر دیده است، با بیان اینکه از 22 فیلمی که در بخش مسابقه جشنواره شرکت دارند‌، همه را ندیده‌ است، گفت: گاهی فیلم‌هایی که حواشی و بحث‌های زیادی دارند و هیات نظارت نمی‌توانند در مورد آنها تصمیم گیری کنند‌، از آن دوستان می‌خواهم تا فیلم را برای من بیاورند و من هم نظرم را بگویم، البته این موضوع در مورد فیلم‌هایی است که در خارج از جشنواره بوده‌اند و در مورد فیلم‌های حاضر در جشنواره سی و چهارم تا کنون چنین موردی نبوده است.

این مسوول همچنین در خصوص تمام شدن سریع بلیت‌های جشنواره فجر و شائبه خرید انبوه برخی افراد به قصد فروش در بازار سیاه نیز‌، توضیح داد:این اتفاق اساسا ممکن نیست زیرا برای خرید بلیت جشنواره هر فرد باید کد ملی خود را وارد می‌کرد و تعداد مشخصی بلیت تهیه می‌کرد، بنابراین هیچ فردی نمی‌تواند بیش از یک بار بلیت خریده باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص مشکل پیامک‌های تبلیغاتی و همکاری وزارت ارشاد با وزارت ارتباطات در این خصوص نیز اظهار کرد: بحث ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و بحث محتوای این پیامک‌ها دو موضوع متفاوت است که نباید آنها را با هم مخلوط کرد. نظارت بر محتوای پیامک‌های انبوه بر عهده وزارت ارشاد است و باید برای محتوای آنها‌، از وزارتخانه مجوز گرفته شود. بحث دیگر پیام‌های تبلیغاتی است که به صورت انبوه به مخاطبان ارسال می‌شود که موضوعی فنی است و این که کاربر تمایل به گرفتن پیام‌های تبلیغاتی دارد یا نه در حوزه کار وزارت ارتباطات است.

وی با بیان اینکه مجلس نیز در مورد محتوای پیامک‌ها تاکنون سوالی نپرسیده و شکایتی هم نسبت به وزارت ارشاد وجود نداشته است‌، در خصوص راه اندازی سامانه نظارت بر محتوای پیام‌ها نیز اظهار کرد: این موضوع به تازگی در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده و کار نظارت بر محتوا را به ما محول کرده‌اند، ابزارهای این کار ایجاد شده است و در حال حاضر نیز در خیلی از بخش‌ها این نظارت صورت می‌گیرد.