محققان موفق به انجام پروژه تحقیقاتی در زمینه‌ طراحی و بومی سازی ساخت دستگاه آزمون استحکام گندله‌های خام و پخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ سرعت بالا در آزمایش گندله‌های خام و پخته با کمترین خطا، قابلیت آزمایش همزمان 60 عدد گندله با قطرهای متفاوت با پیشرفته‌ترین برنامه نرم افزاری از مهم‌ترین قابلیت‌های دستگاه آزمون استحکام گندله‌های خام و پخته است. این دستگاه یکی از وسایل اندازه گیری مهم برای آزمایش استحکام گندله.


حسین مظاهری مدیر عامل شرکت پایا صنعت سماء با اشاره به فعالیت صورت گرفته در زمینه فولاد سازی گفت: دستگاه تست استحکام گندله خام، دستگاه تست استحکام گندله پخته و دستگاه تست استحام گندله ON LINE همچنین دستگاه تست احیاء، دستگاه تست لیندر، میکسر، دیسک و در آخر پایلوت پلنت گندله سازی از انواع دستگاه‌های طراحی شده در زمینه فولاد سازی در این شرکت است که می‌توان به آن اشاره کرد.

 
وی در ادامه افزود:‌ از سویی در زمینه صنایع هوایی دستگاه‌هایی همچون تست والوهوای گرم کابین خلبان و همچنین در زمینه پترو شیمی رسوب زدایی DIEPLATE طراحی و ساخته شده است. 


مسیر کشور به سمت فولادی شدن بسیار سریع است 


این فعال حوزه فناور با اشاره به به ظرفیت تولید فولاد در کشور، بیان کرد:‌ با توجه به منابع معدنی و گازی فراوان کشور و ارزش افزوده بالای تولید در زمینه فولاد، مسیر کشور به سمت فولادی شدن بسیار سریع است. بدیهی است عمده تجهیزات نیز از کشورهای اروپایی یا چین وارد می‌شود از این رو در صورت حضور قوی در بازار می‌توان سهم قابل توجهی از آزمایشگاه‌های فولاد را در داخل کشور تأمین کرد. 


صرفه جویی ارزی با رقابت تنگاتنگ 


مظاهری با اشاره به میزان رقابت پذیری محصولات با نمونه خارجی آن گفت: تولیدات این شرکت در سال حدود یک میلیارد تومان است که با توجه به این میزان صرفه جویی سالانه این شرکت در سال حدود 3 میلیارد تومان است و در حوزه صادرات نیز برنامه ریزی شده است، از سویی تلاش بر این بوده است که از لحاظ کیفیت در حد رقبای اروپایی عمل شود و از نظر قیمت نیز 20 تا 30 درصد قیمت رقبا باشد.
وی در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: در مسیر صنعتی شدن و تبدیل علم به ثروت نیازمند حمایت از سوی مسئولین هستیم که حرکت در این مسیر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانستیم در مسیر صنعتی شدن پیش رویم. 
پایان پیام/32