در جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزیده و در نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ۱۰ ایده برتر معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در دومین نشست شورای راهبردی جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جزئیات نحوه انتخاب ایده‌ها، اختراعات، مقالات و پایان‌نامه برتر این جایزه تشریح شد.

داوری طرح‌های ارسالی به دبیرخانه این جایزه ملی از اواسط این هفته آغازشده و در چندین مرحله بررسی و داوری می‌شوند و در مرحله نهایی ۱۰ ایده برتر، یک اختراع برتر، یک پایان‌نامه برتر و یک مقاله برتر برگزیده و در نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شوند معرفی خواهد شد.

تعداد ثبت‌نام کنندگان بخش‌های ایده برتر، مقاله برتر و پایان‌نامه برتر به ترتیب ۷۳، ۵۶ و ۱۲ نفر بوده است. همچنین در بخش اختراع برتر هیچ متقاضی ثبت‌نام نکرده است.

در پایان این نشست، اعضای حاضر در نشست به بحث و تبادل‌نظر پیرامون مکانیسم داوری بخش‌های مختلف پرداختند و مقرر شد داوری‌ها از هفته آینده شروع شود. 

بر اساس نظر اعضای شورا مقرر شد اعضای هیات علمی که خود یا دانشجوی شرکت‌کننده در هر یک از ۴ بخش مقاله برتر، ایده برتر، پایان‌نامه برتر و اختراع برتر را دارند، به دلیل ملاحظات داوری، از داوری آن بخش حذف شوند.


جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی ودر چهار بخش ایده‌های برتر، مقالات برتر، اختراعات برتر و پایان‌نامه‌های برتر در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار و به طرح‌های برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.