با نقد و بررسی، تجدید‌نظر و افزودن به کیفیت خدماتی که ارائه می‌کنیم می‌توانیم یک ایده تجاری موفق را پرورش داده و به منظور توسعه و پیشرفت محصولات و خدمات ارائه شده این ایده جدید و موفق را جایگزین مدل‌های قبلی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به کمک این ایده روش‌های قدیمی بازسازی شده و مشتریان به خرید کردن متقاعد می‌شوند و میزان فروش بالاتر می‌رود…

نوآوری ضرورتا به معنی اختراع نیست، گاهی بازسازی محصولات و خدمات می‌تواند بازار را به شکل قابل‌توجهی تغییر داده و انتظارات مشتریان را متحول کند. به‌واسطه تجزیه و تحلیل عملکرد و روش‌هایی که روزانه مورد‌استفاده قرار گرفته و آزمایش کردن آنها می‌توانیم بخش‌هایی از مدل تجاری مورد‌استفاده خود را که نیاز به تغییرات اساسی دارد متحول کنیم و در عین‌حال بخش موفق این فرمول را حفظ کرده و همچنان از آن استفاده کنیم. این روح نوآوری مجدد در پروژه‌ای توسط واکسهال مشهود است.

 در این پروژه مجموعه‌ای از کارشناسان در طراحی، روش و نوآوری تحت حمایت شرکت واکسهال حضور داشتند. وظیفه این گروه ایجاد فضا‌هایی در کنار جاده‌ها بود که در آن سوخت سازگار با طبیعت و همچنین غذاهای لذیذ در محیطی با طراحی داخلی جذاب به مشتریان ارائه شود. این پروژه ایستگاه خدمات‌رسانی از آینده نام گرفت. این طرح نشانه‌ای است از فاصله گرفتن از ایستگاه‌های خدماتی کنار جاده‌ای سنتی در انگلستان که به واسطه غذاهای چرب و سرویس بهداشتی که در‌ اختیار مشتریان قرار می‌دهند شناخته می‌شوند.

گروهی که از سوی شرکت واکسهال مسئول باز‌طراحی این ایده بودند ضمن نگاه مجزا و متفاوتی که به این ایده داشته و هدف‌شان جذب مشتریان بیشتر بود، اما همچنان به پایه‌های ثابت و موفق این مدل تجاری یعنی انتخاب مکان‌هایی مناسب در کنار جاده‌ها که محل رفت‌و‌آمد بسیاری از مسافران بوده و ارائه خدمات به آنان از این طریق پایبند بودند.  اگرچه این پروژه همچنان در مراحل اولیه خود بوده و برای محقق شدن باید موانع متعددی را از پیش رو بردارد، اما مثال خوبی است برای بازسازی و بازنگری در برخی مدل‌های تجاری موفق و تزریق خون تازه در رگ‌های این فرمول‌های تجاری که در طولانی‌مدت مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

بررسی کنید که کدام بخش از یک مدل موفق تجاری باید حفظ شود و مایل به تغییر در کدام قسمت آن هستید.  مشخص کنید که چه هدفی را از ایجاد تغییر در روش مورد استفاده‌تان دنبال می‌کنید، آیا می‌خواهید بازار جدیدی را هدف‌گیری کنید؟ یا اینکه قصد دارید تا محصولات و خدماتتان را برای بازار فعلی‌تان جذاب‌تر کنید.  قدری در مورد تغییراتی که قصد اعمال آنها را دارید تامل کنید، بررسی کنید که این تحولات چه تغییری در بازار هدف شما ایجاد خواهد کرد.  تحقیقات بازار، منبع بسیار غنی و قابل‌توجهی برای بازسازی یا بازطراحی مدل‌های تجاری به شمار می‌آیند. بررسی کنید که مشتریان کدام جنبه از خدمات و محصولات ارائه‌شده را نمی‌پسندند و می‌خواهند شاهد چه نوع تغییراتی باشند. در مورد تاثیراتی که تغییرات ممکن است بر تجارت و میزا