کمپانی دیزنی عبور «جنگ ستارگان» از مرز ۲ میلیارد دلار را لحظه‌ای تاریخی برای فیلم، برای لوکاس فیلم، برای دیزنی و برای همه آنهایی خواند که بسیار خوشحالند که بخشی از این سفر بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ورایتی، فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» روز جمعه در باکس‌آفیس داخلی از مرز ۹۰۰ میلیون دلار عبور کرد و فاصله رکورد فروش داخلی‌اش با «آواتار» را به ۱۴۰ میلیون دلار رساند. هفتمین فیلم «جنگ ستارگان» همچنین روز شنبه به ۲ میلیارد دلار فروش در باکس‌آفیس بین‌المللی دست یافت و سومین فیلمی شد که از این مرز عبور کرده است. این فیلم به «آواتار» با ۲.۷۸ میلیارد دلار فروش و «تایتانیک» با ۲.۱۹ میلیارد دلار فروش پیوست.

الن هوم رییس هیات مدیره استودیو والت دیزنی گفت:‌ این لحظه‌ای تاریخی برای جنگ ستارگان، برای لوکاس‌فیلم، برای دیزنی و تمام کسانی است که بسیار خوشحال‌اند که بخشی از این سفر با طرفداران در سراسر دنیا هستند که باعث شدند «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» به چنین موفقیت خارق‌العاده‌ای دست پیدا کند. دستاوردهای این فیلم حقیقتا فوق‌العاده هستند و این افتخار بزرگی برای ماست تا کهکشان سینماتیکی را دوباره به راه بیندازیم، آن هم نه تنها برای طرفدارانی که چند دهه از آن حمایت کردند، بلکه برای نسلی جدید که میراث جنگ ستارگان را تا سال‌ها زنده نگه خواهد داشت.

این داستان فضایی در اولین آخر هفته اکران خود با ۵۲۸.۹ میلیون دلار فروش بین‌المللی و ۲۵۷.۹ میلیون دلار فروش داخلی، رکورد شکست. از دیگر رکوردهای این فیلم می‌توان به این موارد اشاره کرد: بیشترین درآمد از پیش‌نمایش‌های داخلی (۵۷ میلیون دلار)؛ بزرگترین روز افتتاحیه داخلی (۱۱۹.۱ میلیون دلار)؛ دومین آخر هفته بزرگ نمایش داخلی ‌(۱۴۹.۲ میلیون دلار)؛ سومین آخر هفته بزرگ نمایش داخلی (۹۰.۲ میلیون دلار)؛ بزرگترین هفته افتتاحیه داخلی (۳۹۰.۸ میلیون دلار)؛ بزرگترین آخر هفته افتتاحیه در ۱۸ منطقه: بریتانیا (آخر هفته ۴ روزه)، استرالیا، روسیه، آلمان، سوئد، نروژ، فنلاند، اتریش، لهستان (آخر هفته ۳ روزه)، دانمارک (آخر هفته ۵ روزه)، رومانی، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، ایسلند، صربستان و نیوزیلند.

«جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» همچنین سریع‌تر از هر فیلم دیگری و در مدت تنها ۱۲ روز به یک میلیارد دلار فروش جهانی دست یافت و بزرگترین فیلم تاریخ سینمای ایالات متحده و بریتانیا هم هست. هریسون فورد، جان بویگا و دیزی ریدلی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند و جی‌جی آبرامز مسئولیت کارگردانی‌اش را بر عهده دارد.

اسپین‌آف جدید «جنگ ستارگان» با عنوان «سرکش» روز شانزدهم دسامبر ۲۰۱۶ روی پرده خواهد رفت. فیلم «جنگ ستارگان: اپیزود ۸» هم که روایت «نیرو بیدار می‌شود» را ادامه می‌دهد، روز پانزدهم دسامبر ۲۰۱۷ اکران می‌شود.