دکتر منتظر ضمن تاکید بر اینکه بنیاد ملّی نخبگان عضو ندارد، آخرین زمان بهره‌مندی از تسهیلات اعطایی به برگزیدگان جشنواره‌های «اختراعات»، «خوارزمی»، «رازی»، «فارابی» و «شیخ بهایی» را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر غلامعلی منتظر؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان  بیان کرد: بنیاد ملّی نخبگان دستگاهی حاکمیتی است که با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینة توسعة منابع انسانی برگزیدة کشور با مأموریت برنامه‌ریزی در زمینة «نخبه شناسی»، «نخبه پروری»، «نخبه‌گزینی» و «نخبه‌گماری» فعالیت می‌کند.

بنیاد ملّی نخبگان عضو ندارد

وی افزود: با توجه به نکات فوق بنیاد ملّی نخبگان عضو ندارد بلکه رویکرد آن شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی آنان در تمامی حوزه‌ها شامل: علم، فنّاوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و ... و همچنین پشتیبانی از فعالیت‌های آنان با همکاری همة دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعة تخصصی خود است.

هدف بنیاد، ایجاد مسیری برای تواناسازی مستعدان برترکشور است

منتظر ادامه داد: در واقع هدف بنیاد ایجاد مسیری برای تواناسازی مستعدان برترکشور و هدایت‌ آنان به سمت تأثیرگذاری بیشتر و بهتر در حوزة تخصصی از یک‌سو و تسهیل مسیر به‌کارگیری و الگوسازی از سرآمدان و نخبگان در اجتماع تخصصی خود است. به همین دلیل بنیاد برای طی مسیر نخبگی ایستگاه‌هایی را طراحی و به منظور تشویق و ترغیب صاحبان استعدادهای برتر برای طی مسیر نخبگی و رسیدن به مرحلة اثرگذاری، در هر یک از ایستگاه‌ها تسهیلاتی برای مشمولان در نظر گرفته است که هر فرد بر اساس فعالیت‌های نخبگانیِ خود و با توجه به جایگاهی‌که در آن قرار دارد، امکان بهره‌مندی از تسهیلات مطابق ضوابط بنیاد را خواهد داشت.

آخرین مهلت بهره‌‌مندی از تسهیلات اعطایی به برگزیدگان جشنواره‌های علمی

وی در ادامه ضمن اعلام آخرین زمان بهره‌مندی از تسهیلات اعطایی به برگزیدگان جشنواره‌های «اختراعات»، «خوارزمی»، «رازی»، «فارابی» و «شیخ بهایی»،  گفت: برگزیدگان جشنواره‌های اختراعات بنیاد ملّی نخبگان تا قبل از سال 1394 و همچنین برگزیدگان جشنواره‌های «خوارزمی دانش‌آموزی»، «خوارزمی جوان»، «خوارزمی بزرگسال»، «رازی»، «فارابی» و «شیخ بهایی» تا پایان سال 1392، که به تأیید بنیاد رسیده¬اند ولی هنوز تسهیلات بنیاد را (ازجمله اعتبار پژوهش و نوآوری) دریافت نکرده‌اند، حداکثر تا تاریخ 31/6/1395 فرصت دارند از آن استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان در ادامه افزود: همچنین برگزیدگان جشنواره‌های «خوارزمی دانش‌آموزی»، «خوارزمی جوان»، «خوارزمی بزرگسال»، «رازی» و «فارابی» سال 1393، که به تأیید بنیاد رسیده¬اند ولی هنوز تسهیلات بنیاد را دریافت نکرده‌اند، حداکثر تا تاریخ 28/12/1395 فرصت دارند از آن استفاده کنند.

منتظر در پایان گفت: برگزیدگانِ مورد تأیید بنیاد برای استفاده از تسهیلات بنیاد باید درخواست خود را از طریق سامانة ثریا ثبت کنند تا پس از بررسیِ درخواست برای اعطای آن به متقاضی اقدام شود و در صورت بروز هرگونه مشکل در روند ثبت درخواست موضوع از طریق بنیاد نخبگان استان تهران قابل پیگیری است.

****

سامانة ثریا:  soraya.bmn.ir

بنیاد نخبگان استان تهران: 88900511-021