در حالی نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند که فیلم «ابدو یک روز» سعید روستایی با 10 عنوان نامزدی رکورددار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، از بین 25 فیلم حاضر در بخش مسابقه (سودای سیمرغ) سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، 17 فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده‌اند که از بین آنها «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی با 10 عنوان نامزدی، رکوردار است.

«امکان مینا» ساخته کمال تبریزی در 9 رشته کاندید شده است و بعد از آن به ترتیب فیلم‌های «ایستاده در غبار» ساخته محمد حسین مهدویان در 8 رشته، «دختر» رضا میرکریمی در 7 رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا در 6 رشته و فیلم‌های «خشم و هیاهو» هومن سیدی‌، «آخرین بار کی سحر را دیدی» فرزاد موتمن و «نفس» نرگس آبیار هر کدام در 5 رشته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از فیلم‌های دیگر می‌توان به «اژدها وارد می‌شود» مانی حقیقی در 4 رشته‌، «به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب و «لانتوری» رضا درمیشیان هر کدام در 3 رشته و «من» ساخته سهیل بیرقی و «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک نژاد‌ و «آاادت نمی‌کنیم» ابراهیم ابراهیمیان هر کدام در 2 رشته نام برد.

«مالاریا» ساخته پرویز شهبازی‌، «رسوایی 2» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و «کفش‌هایم کو» به کارگردانی کیومرث پوراحمد فیلم‌هایی هستند که در یک رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

از فیلم‌هایی که در هیچ بخشی نامزد دریافت جایزه نشده‌اند، می‌توان به «آبنبات چوبی» محمد حسین فرح‌بخش،‌«بارکد» ساخته مصطفی کیایی،«دلبری» ساخته سید جلال دهقانی اشک زری،‌«سیانور» ساخته بهروز شعیبی،«نقطه کور» ساخته مهدی گلستانه،‌«نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان‌، «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی و «هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی اشاره کرد.

دو فیلم «ایستاده در غبار» و «ابد و یک روز» در بخش «نگاه نو» علاوه بر «سودای سیمرغ» هر کدام نامزد دریافت دو سیمرغ شده‌اند.