مرحله نهایی مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبرید به همت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در پارک پردیسان 24 و 25 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرحله نهایی مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبرید در روزهای 24 و 25 بهمن ماه جاری در پارک پردیسان تهران برگزار می شود و در این مرحله گروه های شرکت کننده باید دوچرخه های ساخت خود را در سه نوع آزمون مسیر مسطح و شیب دار بدون رکاب زدن، و مسیر ترکیبی حاصل آزمون کنند.

آزمون مسیر ترکیبی 40 کیلومتر در روز اول و دو آزمون مسیر مسطح 7 کیلومتر و مسیر شیب دار (8 درجه) 100 متر در روز دوم انجام می شود.
بعد از ثبت امتیازات و انجام آزمون ها، هرگروه 10 دقیقه فرصت دارند تا در مورد تطابق طرح و دوچرخه ساخته شده توضیحات خود را ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، گروه های منتخب علاوه بر دریافت جایزه نقدی مورد حمایت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی نیز به منظور تجاری سازی طرح خود قرار می گیرند.

مسابقه طراحی و ساخت دوچرخه هیبرید طی دو مرحله "طراحی" و "ساخت" اعلام فراخوان شد و مرحله طراحی در مهرماه سال جاری برگزار شد سپس طرح های ارسال شده به دبیرخانه مسابقه داوری شدندو طرح های منتخب برای مرحله ساخت توسط کمیته داوری مشخص شدند.

در مرحله داوری، گروه ها بایستی طرح پیشنهادی خود را روی دوچرخه هایی که از طرف مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه سازی انرژی و محیط زیست داده شده بود، پیاده سازی می کردند و تا اواسط دی ماه دوچرخه های ساخته شده به این مرکز ارائه شد، این دوچرخه‌ها از سوی گروه‌هایی که به مرحله نیمه نهایی رسیده بودند، ساخته و تحویل شد.