انیمیشن «ساسیسم» به کارگردانی محبوبه کریمی نژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا محمودزاده آخرین مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد و با یک شرکت لهستانی هم برای پخش آن مذاکره شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علیرضا محمودزاده کارگردان و تهیه‌کننده سینمای مستند با اشاره به تهیه‌کنندگی انیمیشن کوتاه «ساسیسم» گفت: انیمیشن «ساسیم» به کارگردانی محبوبه کریمی‌نژاد داستان یک ساس است که مشکلات روانی دارد و در یک خانه با تعدادی آدم زندگی می کند.

وی ادامه داد: این انیمیشن به کارگردانی محبوبه کریمی‌نژاد به صورت ۲D و در مدت ۸ ماه ساخته شده است. این انیمیشن کوتاه ۵ دقیقه ای اولین تجربه کارگردانی کریمی نژاد در حوزه انیمیشن است که پیش از این در حوزه نقاشی و گرافیک فعالیت کرده است.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه «ساسیسم» هفته آینده آماده نمایش می شود، بیان کرد: برای پخش فیلم در حال مذاکره با یک شرکت لهستانی با نام «LAW»  هستیم که پیش از این پخش بین المللی انیمیشن «دخترک عینکی» را برعهده داشته است.

محمودزاده در پایان گفت: با ارسال تیزر «ساسیم» به این شرکت لهستانی توانستیم توجه آنها را جلب کنیم و امیدوارم با همکاری آنها بتوانیم پخش مناسبی در سطح بین المللی داشته باشیم. با توجه به اینکه نگاه چندان مثبتی نسبت به انیمیشن در ایران وجود ندارد، پیدا کردن یک پخش کننده داخلی برای این پروژه می تواند یک ریسک باشد.