دارپا بزودی زیردریایی‌های بدون سرنشین خود که با هدف تعقیب و از بین بردن زیردریایی‌های جنگی دیگر ساخته شده‌اند را آزمایش خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دارپا اعلام کرد که زیردریایی بدون سرنشین جنگی خود را در 9 آوریل آزمایش خواهد کرد.

این زیردریایی بدون سرنشین ACTUV (Anti-Submarine Warfare Continuous Trail Unmanned Vessel) نام دارد که به معنای "کشتی بدون سرنشین جنگی ضدزیردریایی با قابلیت ردیابی ممتد" است.

این زیردریایی که Seahunter نیز نام دارد، 42 متر طول و 140 تن وزن داشته و برای پیگیری زیردریایی‌های جنگی دیگر طراحی شده و می‌تواند ماه‌ها و بدون هیچ خدمه‌ای به فعالیت خود ادامه دهد.

بنا بر اعلام دارپا ACTUV پاسخی به نیاز نیروی دریایی است که تحت فشار بودجه رو به کاهش و ظهور سیستم های پیشرفته‌تر و پیچیده قرار داشته است.

ایده ساخت این زیردریایی، جایگزینی آن به جای کشتی‌های بزرگ مرسوم است که ساخت آنها سالها زمان برده و هزینه های هنگفتی را به همراه خواهد داشت. نیروی دریایی آمریکا می‌تواند از این کشتی بدون سرنشین معمولی و کوچکتر هم برای مقابله با تهدیداتی که به سرعت در حال ظهور هستند استفاده کند و بلکه ضریب دقت در ماموریت‌های شناسایی زیردریایی‌های جنگی دیگر را افزایش دهد.

زیر دریایی ACTUV با برخورداری از حسگرهای جدید و پیشرفته و سیستمهای خودکار و سیستم پیش رانش متنوع و قدرتمند و شناورهای دور برد و کوتاه برد می‌تواند بدون هیچ خدمه ای و در حدود 30 تا 90 روز به جستجو در آبهای اقیانوس پرداخته و زیر دریایی‌های جنگی را شناسایی کند.

این فناوری جدید از سال 2017 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.