اردشیر کامکار نوازنده پیشکسوت کمانچه به همراه تعدادی از نوازندگان صاحب نام موسیقی ایرانی در هفتمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اردشیر کامکار نوازنده پیشکسوت کمانچه به همراه بهداد بابایی نوازنده سه تار، کامبیز گنجه ای نوازنده تمبک و وحید اسداللهی نوازنده نقاره سه شنبه شب ۲۷ بهمن ماه در هفتمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی بود.

یکی از ویژگی های جالب توجه جشنواره موسیقی فجر امسال حضور پر رنگ آنسامبل های سازی است که در این دوره توجه بیشتری به اجرای موسیقی بی کلام دارند و بر این باورند موسیقی بی کلام هم می تواند تاثیر بسیار زیادی در حوزه مخاطب شناسی داشته باشد. این روند نمود عینی خود را در کنسرت شب گذشته اردشیر کامکار و یارانش نشان داد به طوری که هر سه طبقه تالار وحدت مملو از جمعیت علاقه مند موسیقی اصیل ایرانی بود که برای شنیدن بداهه نوازی استاد کمانچه نواز و سایر هنرمندان گروه به این تالار مراجعه کرده بودند.


بداهه نوازی در دستگاه بیات ترک، گفتگوهای سازی کمانچه و سه تار با هنرمندی اردشیر کامکار و بهداد بابایی و تنبک و تقاره با هنرمندی کامبیز گنجه ای و وحید اسداللهی از جمله بخش های مختلف این اجرای مبتنی بر بداهه نوازی بود که اگر چه رضایت تعدادی از اهالی متخصص موسیقی را با توجه به توانمندی های گروه نوازنده فراهم نکرد اما تشویق مستمر مخاطبان در تالار نشان داد که موسیقی ایرانی به ویژه در حوزه سازی حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد که می تواند در حوزه مخاطب شناسی نیز مورد توجه بیشتری قرار گیرد.