مایع پاک کننده‌ی صفحات نمایشگر، محصول صنعتی تولید شده است که با استفاده از فناوری نانو تولید شده و علاوه بر خاصیت پاک کنندگی و میکروب زدایی، تماماً از مواد طبیعی تولید شده و فاقد هر گونه مواد شیمیایی و سازگار با محیط زیست است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری نوآوری، پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات نشان داده است که تلفن همراه انسان را به انواع بیماری مبتلا می کند . آنان عنوان کرده اند که گوشی تلفن از طریق دو منبع عمده دست و دهان آماج حمله میکروب‌ها قرار دارد. تلفن همراه می تواند خطرناک ترین وسیله انتقال و ابتلا به انواع بیماری ها باشد برای اینکه موبایل مکان مناسبی برای رشد باکتری هاست. همچنین ثابت شده است که تحقیقات نشان داده است گوشی تلفن همراه ۲۰ درصد از پرسنل بیمارستانی، آلوده به چند نوع باکتری مضر و خطرناک است.

تلفن های همراه دارای میزان بسیار زیادی کلیفرم - باکتری آلاینده مدفوع هستند . از هر هشت تلفن همراه بررسی شده، بین 2 هزار و 700 تا چهار هزار و 200 واحد باکتری کلیفرم داشتند. محدودیت این باکتری در آب آشامیدنی کمتر از یک واحد در 100 میلی لیتر آب است.

هرتاش هدایتی منش، مدیر عامل شرکت کیمیا شیمی سهند گفت: شوینده گیاهی تولیدی که اولین پاک کننده گیاهی فاقد الکل با فناوری نانو است به دلیل خواص آنتی باکتریالی قوی که به تایید آزمایشگاه انستیتو پاستور رسیده قادر است ضمن پاک کردن سطوح مختلف فلزی، پلاستیکی، شیشه‌ای، چرمی و .. میکروارگانیسم‌های موجود در آنها را نیز نابود کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که این نانوشوینده طبیعی برخلاف شوینده‌های موجود که اسیدی یا قلیایی هستند از لحاظ شیمیایی خنثی بوده و در ساخت آن از الکل استفاده نشده، هیچ گونه اثر سویی بر سلامت مصرف کننده، محیط زیست و همچنین کیفیت سطوح ندارد.

هدایتی منش درباره اهمیت ضد عفونی کردن گوشی‌های تلفن همراه گفت: گوشی تلفن همراه محیط مناسبی برای رشد باکتری‌هاست. عطسه و سرفه، خوردن غذا هنگام استفاده از تلفن همراه و تماس مکرر با دست، گوشی و صورت از عوامل آلودگی تلفن‌های همراه هستند.

آزمایش‌های دانشمندان میزان باکتری‌های موجود در گوشی‌های تلفن همراه را تا 500 برابر سطوح سرویس‌های بهداشتی نشان می‌دهد که با توجه به تماس و حمل مداوم آنها به مکان‌های مختلف بیش از هر وسیله‌ای در انتشار میکروب‌ها نقش دارد.

هدایتی منش تصریح کرد: محلول پاک کننده و ضد عفونی کننده گیاهی مهرتاش علاوه بر گوشی‌های تلفن همراه در تمیز و ضد عفونی کردن نمایشگرهای ال‌سی‌دی تلویزیون، تبلت‌ها و رایانه‌ها که از دیگر کانون‌های رشد و انتقال باکتری‌های خطرناک هستند کاربرد دارد.

وی با اشاره به ثبت اختراع و تاییدیه‌های نانومقیاس و بهداشتی نانوامولسیون غیر الکلی پایه محلول گیاهی ابداعی شست و شو و ضد عفونی تلفن همراه گفت: ویژگی قابل توجه پاک کننده طبیعی ابداعی این است که به دلیل داشتن خواص آنتی استاتیک، بسیار دیرتر از محصولات مشابه گرد و خاک را جذب می می کند و به دلیل استفاده از مواد گیاهی و غیر سمی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

این فعال حوزه فناور در پایان با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چرخه علم تا ثروت بیان کرد: در راه رسیدن به ایده آل ها در علم و فناوری نیازمند کمک و همیاری از سوی مسئولین هستیم و امیدواریم با حمایت های صورت گرفته بیش از پیش بتوانیم موفق عمل کنیم .
پایان پیام/