توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی برزیل فراخوان پیشنهاد طرح پژوهشی در قالب Sprint منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هدف از انتشار این فراخوان، شناسایی پتانسیل‌های موجود برای همکاری‌های بین‌المللی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی بین پژوهشگران برزیلی در ایالت سائوپائولو و محققان ایرانی است.

در این چارچوب تبادل پژوهشگران برجسته بین دو کشور ایران و برزیل (ایالت سائوپائولو) به منظور گسترش همکاری‌ها و هدف گذاری برای توسعه پروژه‌های تحقیقاتی مشترک مد نظر است.

علاقمندان به مشارکت در این فراخوان، فراخوان پیشنهاد طرح پژوهشی (Call for Proposal) را که در سایت ستاد منتشر شده مطالعه کرده و مطمئن شوند که واجد شرایط مشارکت در این فراخوان هستید.

همچنین پیشنهاد طرح پژوهشی باید به صورت یک طرح مشترک بین پژوهشگران ایرانی (عضو هئیت علمی دانشگاهها یا مدیر یک شرکت دانش بنیان داخلی که ترجیحا Principal Investigator  ستاد هستند) و پژوهشگران برزیلی (از ایالت سائوپائولو(Principal Investigator در FAPESP باشند) در چارچوب‌های معرفی شده در فراخوان ارائه شود.

 
لازم به ذکر است که پیشنهاد طرح پژوهشی مشترک می بایست ابتدا توسط طرفین ایرانی و برزیلی تنظیم شده و مورد توافق قرار گیرد. سپس طرف ایرانی فرم‌های مربوط به پیشنهاد طرح پژوهشی را در سایت ستاد (CSTC) و طرف برزیلی فرم‌های نظیر را در سایت FAPESP بارگذاری کند.

روند داوری پیشنهاد طرح پژوهشی در این فراخوان به طور مستقل در CSTC و FAPESP انجام خواهد شد و پذیرش نهایی منوط به پذیرش طرح از سوی هر دو طرف است. پذیرش طرح از 2 بهمن 1394شروع شده و در تاریخ 25 آوریل 2016  14 فروردین 95 خاتمه خواهد یافت. در چارچوب این فراخوان (Sprint 2016)حداکثر پنج طرح مورد حمایت مالی قرار خواهد گرفت.

 
اولویت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در چارچوب Sprint 2016 حمایت از تیمهایی است که سابقه همکاری پژوهشی با ستاد را داشته و یا در مجموعه گروه‌های پیشرو ستاد قرار دارند.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید با آدرس Iran.Brazil.Desk@cogc.ir ، میز همکاری ایران و برزیل، مکاتبه کنید.