بنیاد ملّی نخبگان تمامی فعالیت­‌های برجستۀ علمی دانشجویان دانشگاه‌ها را در اعطای جایزه­‌های تحصیلی مدّ نظر قرار می­‌دهد. یکی از این فعالیت­‌ها، برگزیده شدن در المپیادهای علمی دانشجویی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملّی نخبگان تمامی فعالیت­‌های برجستۀ علمی دانشجویان دانشگاه­‌ها را در اعطای جایزه­‌های تحصیلی مدّ نظر قرار می­‌دهد. یکی از این فعالیت­‌ها، برگزیده شدن در المپیادهای علمی دانشجویی است. این دسته از دانشجویان بر اساس دانش دورۀ کارشناسی در المپیاد شرکت می­‌کنند و پس از برگزیده شدن این امکان را می­‌یابند که در همان سال تحصیلی از جوایز تحصیلی بنیاد ملّی نخبگان بهره­‌مند شوند.

یادآور می­‌شود در سال­‌های بعد باید مجموع امتیاز حاصل از فعالیت­‌های نخبگانی دانشجو آنقدر باشد تا در قیاس با سایر دانشجویان هم­تراز، به عنوان دانشجوی برتر انتخاب شود که طبعاً بخشی از امتیاز برگزیده شدن در المپیاد برایش باقی می­‌ماند و می­‌تواند در سال بعد هم از آن بهره‌­مند شود.

علاوه بر این کسب موفقیت در المپیادهای دانشجویی دارای امتیازی چشمگیر در جدول امتیازات مربوط به «تسهیلات نظام وظیفه تخصصی» ، «تسهیلات جذب در نهادهای فنّاورانه»، «تسهیلات جذب در دستگاه‌­های علمی» و «تسهیلات جذب در دستگاه‌­های اجرایی» است که طبعاً دانشجو پس از دانش‌آموختگی می­ تواند از امتیازِ جدول هریک از تسهیلات بهره‌­مند شود.

نکتۀ قابل ذکر این است که صرفاً برگزیدگان حائز رتبۀ اول تا سوم المپیادهای علمی دانشجویی­ که به صورت ملّی از سوی وزارت علوم (سازمان سنجش آموزش کشور) یا وزارت بهداشت برگزار می­‌شود، مورد تأیید بنیاد برای استفاده از تسهیلات قرار می­‌گیرند.

با توجه به نکات فوق، برگزیدگان المپیادهای دانشجویی سال 1394 از تسهیلات جایزۀ دانشجویان برتر بهره­‌مند می­‌شوند. به همین دلیل نام آنها در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد ثبت شده است و لازم است هریک از دانشجویان برگزیده اطلاعات خود را در سامانه کامل کنند. پس از آن فرایند اعطای جوایز بر اساس مقررات بنیاد و از طریق دانشگاه­‌های محل تحصیل دانشجویان آغاز می­‌شود.