به منظور بهره گیری از موتورسیکلت های برقی در شهر اصفهان، تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری اصفهان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری جایگزینی موتورسیکلت هابرقی در اصفهان اظهار کرد: در جریان سفردکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان اصفهان، تفاهمنامه همکاری استفاده و بهره گیری از موتورسیکلت های برقی در شهر اصفهان، بین این معاونت و شهرداری اصفهان امضا شد.

وی افزود: این تفاهم نامه با هدف ارتقای کیفیت هوای شهر اصفهان و ارتقا فرهنگ ترافیکی، تجاری سازی فناوری و حفظ محیط زیست امضا شده است.

دبیر ستاد توسعه علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی همچنین ابراز کرد: در نشست مشترک معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان، همچنین به موضوعات زیرساختی علوم و فناوری های اصفهان با محوریت شرکت های دانش بنیان و توسعه علم و فناوری در شهرهای دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پرویز کرمی با بیان اینکه دکتر ستاری در این سفر یک روزه، همچنین از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بازدید و با اعضای هیئت رئیسه شرکت‌های دانش‌بنیان دیدار کرد، ادامه داد: بازدید از دانشگاه‌های نجف‌آباد و علوم پزشکی اصفهان نیز بخش دیگری از برنامه‌های سفر ستاری به استان اصفهان بوده است.

اهمیت موتورهای الکتریکی

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه یکی از منابع مهم آلودگی در شهرهای بزرگ، وسایل نقلیه سوخت فسیلی از جمله موتورسیکلت ها هستند، ابراز کرد: در این زمینه دولت ها در کشورهای مختلف جهان برای رشد استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، سیاست های ویژه ای را اعمال کرده اند و در سال های اخیر در کشورمان نیز بحث کاهش مصرف سوخت و آلاینده های محیطی پررنگ تر از پیش دنبال می شود. تفاهم نامه مذکور در همین راستا توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است و در آینده نزدیک با گسترش و افزایش موتورسیکلت های برقی، شاهد تاثیرات مثبت زیست محیطی آن در کشور خواهیم بود.

پرویز کرمی در پایان اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع سوخت فسیلی و مشکلاتی که در آینده نه چندان دور پیش رو خواهیم داشت، تولید موتورسیکلت الکتریکی می تواند به کاهش میزان مصرف بنزین در داخل کشور کمک کند چرا که این موضوع هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ فناوری و محیط زیست دارای اهمیت است.