مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دومین دوره مسابقات ملی نوآوران انرژی و محیط زیست را در دو حوزه دانشجویی و دانش آموزی با عنوان "اَپ‌های سبز بهینه سازی انرژی" (App) (اپ سبا) برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،دومین دوره این مسابقات در تاریخ 11 و 12 شهریور ماه سال آینده و برگزار می شود و علاقمندان حضور دراین مسابقه تا پایان تیرماه جاری برای ثبت نام فرصت دارند.

بر اساس این گزارش، ایجاد بستر خلاقیت و نوآوری، حمایت از کسب و کار های دانش بنیان، و توانمند سازی هسته های پژوهشی نو پا در جهت تولید و توسعه محصول تجاری در حوزه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در قالب توسعه برنامک های کاربردی تلفن همراه و فرهنگ سازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان از جمله مهمترین اهداف این رویداد است. 

محورهای موضوعی این مسابقه شامل صرفه جویی انرژی، صرفه جویی آب، آب و انرژی، انرژی های تجدید پذیر، خانه های هوشمند با محوریت انرژی و محیط زیست، شهر هوشمند با محوریت انرژی و محیط زیست، کنترل ترافیک، فناوری های جدید با در نظر گرفتن شاخص های انرژی و محیط زیست و آلودگی محیط زیست است.

در این گزارش آمده است به اپ های برتر (App)، جوایز نقدی و غیر نقدی ارزنده ای اعطا می شود. این جوایز در چند بخش اپ های برگزیده (App) از نگاه داوران، اپ های برگزیده (App) از نگاه مخاطبان، اپ های برگزیده (App) دانش آموزی و حمایت از اپ های برتر (App) در راستای تجاری سازی خواهند بود.

علاقه مندان به منظور شرکت در مسابقه باید در قالب گروه های 2 یا 3 نفره ثبت نام کنند. از این رو، هر فرد با داشتن ایده جذاب و کارآمد در راستای محورهای مسابقه و یا داشتن مهارت برنامه نویسی باید نسبت به شکل گیری گروه خود اقدام کرده و بدین منظور در روز 9 اردیبهشت ماه 95؛ شرایطی فراهم خواهد شد که شرکت کننده ها گرد هم آیند و گروه خود را تشکیل دهند. گروه هایی هم که از قبل شکل گرفته و ثبت نام کرده اند، می توانند با حضور در این رویداد که به "روز بوفه" نام گذاری شده به مشورت با مشاوران تخصصی دو حوزه برنامه نویسی و انرژی بپردازند و در راستای بهبود اپ (App) خود کسب اطلاعات کنند.

کارگاه های آموزش برنامه نویسی به صورت حضوری و مجازی می تواند برای دانشجویان علاقه مند برگزار شود. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت www.ceee.isti.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 90 - 02166085180 ( داخلی 416) تماس حاصل کنند.