برترین‌های دهمین جشنواره فناوری نانو در آئین افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی «نانو ساختار‌ها» در بخش‌های متخصصان، موسسه‌های پژوهشی و آزمایشگاه‌ها معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آیین افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی نانو ساختار‌ها و تجلیل از برترین‌های دهمین جشنواره فناوری نانو 17 اسفندماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از محققان داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد.

در ادامه این کنفرانس از برترین‌های فناوری نانو براساس ارزیابی و رتبه بندی فعالیت‌ها و دستاوردهای افراد و نهادهای فعال کشور در حوزه فناوری نانو با اهدا لوح، تندیس، جایزه نقدی و جایزه پژوهانه تقدیر شد.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر ساله پس از ارزیابی افراد و نهادهای فعال فناوری نانو، از برگزیدگان بخش‌های مختلف تقدیر می‌کند. تاکنون ۹ دوره از این جشنواره برگزار شده و افراد و نهادهای بر‌تر فناوری نانو درسال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ معرفی شدند.

دهمین دوره ارزیابی، مربوط به فعالیت‌ها و دستاوردهای افراد و نهادهای فعال در سال ۱۳۹۳ است.

از جمله شاخص‌های انتخاب برترین‌های فناوری نانو در بخش محققان، فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی با کیفیت، ارائه مقالات در کنفرانس‌های معتبر، ثبت اختراع و در بخش محققان فناور توسعه محصولات فناورانه، فروش دانش فنی و ثبت اختراع است.

موسسه‌های پژوهشی و دانشگاه‌ها نیز بر اساس فعالیت‌ها، دستاوردهای فناورانه، انتشارات علمی و آموزشی و آزمایشگاه‌ها بر اساس سه شاخص مشتری مداری، میزان کارکرد آزمایشگاه و میزان همکاری‌های شبکه‌ای آزمایشگاه ارزیابی و رتبه بندی شدند.

در بخش دانشگاه‌های بر‌تر رتبه اول به صورت مشترک به دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران (پردیس کیش) رسید، رتبه سوم این بخش نیز به صورت مشترک از آن دانشگاه صنعتی امیر کبیر و دانشگاه صنعتی اصفهان شد، دانشگاه تربیت مدرس نیز حائز رتبه پنجم شد.

رتبه اول تا سوم آزمایشگاه‌های بر‌تر این دوره از جشنواره به ترتیب به مرکز پژوهش‌های متالورژی رازی، مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران و آزمایشگاه نانو الکترونیک دانشگاه تهران اختصاص یافت.

جایزه محقق جوان بر‌تر نیز به حسن کریمی عضو هیات علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان رسید.

در بخش معرفی محقق فناور بر‌تر رضا فریهی مجیدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اول، محمودرضا جعفری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوم و رضا صابر عضو عیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران سوم شد.

جایزه بخش ۱۰ محقق بر‌تر نیز به ترتیب نفرات اول تا دهم به مسعود صلواتی نیاسری از دانشگاه کاشان، مرتضی محمودی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، علی مرسلی عضو از دانشگاه تربیت مدرس، رتبه چهارم به امید اخوان از دانشگاه صنعتی شریف، مهر اورنگ قائدی از دانشگاه یاسوج، محمد حقیقی ازدانشگاه صنعتی سهند، سید شمس الدین مهاجر‌زاده از دانشگاه تهران و عضو هیات مدیره شرکت حسگرسازان از اعضای پارک فناوری پردیس، محسن شیخ الاسلام دانشجوی دوره دکترای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، مجید منتظر از دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مهران رضایی از دانشگاه کاشان رسید.