پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری ۲۰۱۶INOTEX  که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خردادماه 1395 در تهران برگزار می شود، در مرحله پذیرش شرکت‌های داخلی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پارک فناوری پردیس با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز همکاری‌های فناوری ریاست‌جمهوری در نظر دارد پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری را برگزار کند.

اینوتکس ۲۰۱۶ از ۲ الی ۵ خرداد ماه ۹۵ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران و با رویکرد بسترسازی برای تعریف همکاری‌های فناورانه بین‌المللی در جهت استفاده از توانمندی‌های کشورهای مختلف دنیا (انتقال فناوری‌های بروز دنیا) برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه توانسته است در طول ۴ دوره برگزار شده گام‌های بلندی در نهادینه کردن ادبیات همکاری‌های فناوری-تجاری بین‌المللی، حضور شرکت‌های فناور خارجی در بازار ایران بر پایه انتقال فناوری و به اشتراک-گذاری دانش و توسعه فناوری با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی بردارد.

بر همین اساس با توجه به ورود کشور به فضای جدید سیاسی و تجاری در عرصه بین‌الملل (پسا برجام)، این رویداد بین‌المللی می‌تواند نقش کلیدی در حضور هدفمند شرکت‌های توانمند خارجی در ایران و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و کاهش تهدیدات و افزایش فرصت‌های تعاملات بین‌المللی ایفا کند.

همچنین برای اولین بار نشستی بین‌المللی با عنوان شبکه‌سازی نوآوری برگزار شد که ۵ استاد از کشورهای کره‌جنوبی، اتریش و فرانسه در کنار ۲۰ استاد و صاحب‌نظر ایرانی مطالب کابردی خود را در ۶ پنل تخصصی به قریب به ۱۵۰ مخاطب ارایه کردند.

نمایشگاه INOTEX ۲۰۱۶ این امکان را برای آن دسته از شرکت‌هایی که در راستای حوزه کاری خود شرکت‌های توانمند خارجی را شناسایی کرده و آن شرکت‌ها علاوه بر توان تکنولوژیک آماده انتقال تکنولوژی نیز می‌باشند ایجاد کرده است که ضمن حضور طرف‌های خارجی در این رویداد، خود نیز از تسهیلات ویژه حاشیه این نمایشگاه (که متعاقبا اعلام خواهد شد) و زیرساخت‌های ایجاد شده بهره‌مند شوند.

دومین نشست بین‌المللی با موضوع «شبکه‌سازی نوآوری» در کنار نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است که اساتید و صاحب‌نظران خارجی و داخلی در طی دو روز موضوعات مرتبط را به بحث و تبادل نظر خواهند گذاشت که فرصت مناسبی برای کلیه فعالان حوزه فناوری و نوآوری برای تبادل تجارب فراهم خواهد شد.

در چهارمین دور این نمایشگاه که در خرداد ماه سال جاری برگزار شد، ۲۵ تفاهم‌نامه تبادل فناوری و صادرات بین ایران و کشورهای شرکت‌کننده به ارزش ۲۵ میلیون دلارمنعقد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه و نشست جانبی به سایت رسمی نمایشگاه به نشانی www. inotex. com مراجعه کنند.

بهره مندی از اینوتکس برای تبادل فناوری با شرکت های فناور خارجی

براساس این گزارش، در نشست دبیران ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر استفاده از ظرفیت نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس) برای تبادل فناوری با شرکت‌های فناور خارجی تاکید شد.

در این نشست که به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برگزار شد، حمیدرضا امیری‌نیا رییس اینوتکس، به تشریح اقدامات و دستاوردهای ادوار قبلی این نمایشگاه و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای دوره آتی آن پرداخت.

امیری‌نیا با اشاره به حضور شرکتهای فناور از 15 کشور جهان در دوره قبلی و برگزاری نشست شبکه‌سازی نوآوری با حضور اساتید داخلی و خارجی، از ستادهای توسعه فناوری برای حضور در این برنامه و استفاده از آن در جهت تسهیل تبادل فناوری و شناسایی ظرفیت‌های فناوری سایر کشورها دعوت کرد.

مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی نیز در این نشست با اشاره به نقش موثر ستادهای توسعه فناوری برای بهره‌برداری از ظرفیت این نمایشگاه، به برخی برنامه‌های جانبی نمایشگاه از جمله «سیلیکون ایران» و «کارگاه آموزشی بین‌المللی تجاری‌سازی» اشاره و همکاری ستادهای توسعه فناوری برای برگزاری هرچه پربارتر این رویدادها و استفاده حداکثری از آنها را خواستار شد.

در این نشست، دبیران ستادهای توسعه فناوری نیز ضمن تشکر از فرصت فراهم شده، بر لزوم شناسایی مخاطبان و مشتری‌های فناوری‌های عرضه شده در نمایشگاه تاکید و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام نمودند.

پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس) ‌توسط پارک فناوری پردیس طی روزهای دوم تا پنجم خردادماه 1395 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.