به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، داریوش محمدخانی درباره‌ی برپایی تازه‌ترین نمایشگاه عکس‌هایش اظهار کرد: 122 عکس در ابعاد 100*70 سانتی‌متر در این نمایشگاه ارائه شده‌اند که موضوع همه‌ی آن‌ها تخت جمشید و نقش‌برجسته‌های آن است که با یک تم بسیار مخصوص عکاسی شده‌اند.

او ادامه داد: در این عکس‌ها سعی شده چیزی به‌نمایش گذاشته شود که مخاطب آن را در بازدید از تخت جمشید نمی‌بیند. برای رسیدن به این منظور، از تم سیاه و سفید استفاده کرده‌ام تا آنچه به‌نمایش گذاشته می‌شود متفاوت باشد.

این عکاس همچنین به سبک کاری‌اش اشاره کرد و گفت: سبک عکاسی من، متافیزیکی و ماوراء‌الطبیعه است. این سبک را از 16 - 17 سال پیش آغاز کرده‌ام و در ابتدا در عکاسی طبیعت به کار گرفتم. سپس آن را به عکاسی مستند اجتماعی و پرتره نیز وارد کردم و اکنون هم آن را می‌توان در عکاسی از تخت جمشید دید.

محمدخانی ادامه داد: می‌خواهم در کارهایم نوع نگاه شرقی، بخصوص نگاه ایرانی وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال در شعرهای حافظ یک نوع بی‌زمانی و بی‌مکانی وجود دارد که هر کسی با روحیات مخصوص به خود می‌تواند از آن بهره بگیرد. من هم سعی می‌کنم در عکس‌هایم این بی‌زمانی و بی‌مکانی را داشته باشم.

نمایشگاه عکس‌های داریوش محمدخانی