جانشین مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، از تولید استیکرهایی با موضوع علم، دانش و فناوری در آستانه فرارسیدن سال نو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سعید کرمی، دراینباره گفت: سال 94 سالی پرشتاب در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان و توجه به فرهنگسازی و گفتمان‌سازی علم و فناوری در کشور بود و خوشبختانه در تمامی عرصه‌های مرتبط با علم و فناوری شاهد رشد و شکوفایی ونوآوری بودیم.


وی افزود: در دو سال گذشته و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بحث اقتصاد دانش‌بنیان به گفتمان اصلی عرصه علمی کشور تبدیل شد و بیش از پیش مورد توجه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور خاصه خانه ملت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت که همین امر رشد و توسعه و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان را در پی داشت.

کرمی ادامه داد: به گواهی آمار و به استناد بررسی‌های کارشناسانه، ایران کشوری غنی به لحاظ نیروی انسانی به شمار می‌رود و هوش ایرانی در تمامی دنیا زبان‌زد است، متخصصان و فناوران ایرانی در دو سال گذشته و با اتکا به رهنمودها و حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری و حمایت‌های دولتی موفق شدند دستاوردهای چشمگیری را در حوزه‌های مختلف علمی همچون نانو، سلول‌های بنیادی، زیست فناوری، فناوری اطلاعات، علوم هوایی و هوانوردی و ... به دست آورند که تنها گذری کوتاه بر اخبار علمی در سال 94 گواه این مدعاست.


سعید کرمی با ابراز امیدواری از ادامه این روند در سال پیش رو گفت: در طول تاریخ از گذشته تا امروز و در سخت‌ترین شرایط، «خودکفایی و استقلال در کنار گفتمان صلح» سرلوحه‌ی ادبیات ایران و ایرانی بوده و امروز که با پایمردی ملت و هدایت رهبری و همت دولتمردان، تحریم‌های ظالمانه از میان برداشته و دروازه‌های جهانی گشوده شده، چشم به راه سالی نکوتر و اقتدار و عزتی دو چندان به ویژه در عرصه علم و فناوری هستیم که در سایه همراهی همه متولیان و متخصصان دست یافتنی است.    

سردبیر خبرگزاری فناوری و نوآوری در ادامه، فرهنگسازی در راستای نهادینه شدن گفتمان مبتنی بر تولید ساخت داخل، اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم را وظیفه خطیر برای رسانههای کشور دانست و گفت: قطعا در شرایط کنونی آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح درخصوص آخرین دستاورهای علمی و فناوری کشور نیاز مسلم جامعه علمی کشور به شمار می‌رود که خوشبختانه سال 94 را می‌توان سال شکوفایی رسانه‌های علمی و فناوری در کشور نیز دانست.


سردبیر پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری در پایان گفت: در سالی که گذشت در پایگاه خبری و تحلیلی فناوری و نوآوری کوششی هر چند اندک کردیم تا با پوشش اخبار علمی و فناوری کشور، گوشه‌ای از فعالیت‌های دانشمندان، متخصصان، فناوران و پژوهشگران کشور را به آگاهی مخاطبان خاص و عام این عرصه برسانیم تا سهم اندکی در کمک به رشد و بالندگی علمی و فرهنگی کشور عزیزمان؛ ایران اسلامی داشته باشیم که تولید استیکرهایی با موضوع علم، دانش و فناوری با توجه به اهمیت و گستره شبکه‌های اجتماعی، حاصل تلاش همکاران ما در پایگاه است که برای شادباش و تبریک سال نو، پیشکش مخاطبان علم و فناوری می‌شود.

استیکرهای علم و فناوری