رییس جمهوری در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران قوا و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور، اعلام کرد که دولت مصمم است در سال ۱۳۹۵ که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده، برنامه های خود را برای تحقق سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی، با شتاب بیشتری درفرصت پسا تحریم ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و در این دیدار که در دفتر رییس جمهور برگزار شد؛  از حمایت از تولید داخلی، تنظیم برنامه ها در جهت رونق اقتصادی در همه بخش ها همزمان با حفظ روند کاهنده تورم، ایجاد اشتغال مولد برای جوانان، تعامل سازنده با جهان و جذب سرمایه و فناوری های نوین به کشور، به عنوان نکات مورد تاکید در سیاستهای اقتصاد مقاومتی نام برد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه "رویکرد عملیاتی دولت یازدهم در حوزه اقتصاد، مبتنی بر بندهای اقتصاد مقاومتی بوده و این روند با قدرت بیشتری در فرصت پساتحریم ادامه خواهد یافت"، افزود: اقتصاد مقاومتی با رویکرد درون زا و برون نگر، اقتصادی توانمند و تاثیر ناپذیر از تهدیدات خارجی، اما بهره مند از  سرمایه و فناوری است.

دکتر روحانی اظهارداشت: در همین چارچوب، تلاش دولت در سال ۹۵ بر ادامه اجرا و عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی متمرکز خواهد بود و بی تردید هدایت و حمایت رهبر معظم انقلاب و همدلی و همراهی قوا، نهادها و دستگاهها و پشتیبانی مردم، سالی توام با رشد اقتصادی و رفاه بیشتر برای ایران اسلامی را رقم خواهد زد.

دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به اینکه آغاز و پایان امسال، متبرک به نام مبارک حضرت زهرای اطهر(س) است، گفت: مردم ایران در سال گذشته، صفحات جدیدی در موفقیت های خود گشودند و این روند امسال به برکت حضرت زهرا (س) شتاب بیشتری می گیرد.

 رییس جمهوری، از توافق هسته ای و رفع تحریم های ظالمانه و همچنین حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به عنوان نمونه هایی دیگر از موفقیت های سال ۹۴ یاد کرد که با هدایت های رهبر معظم انقلاب و حضور و پشتیبانی مردم تحقق یافت.

دکتر روحانی اظهارداشت: در سایه هدایت رهبر انقلاب؛ همدلی، همزبانی و وحدت مسوولان و مردم، پرونده هسته ای بسته و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران برچیده شدند و فعالیت هسته ای به نمادی برای همکاری جهان با ایران تبدیل شد و این یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود.

رییس جمهوری، هفتم اسفندماه و حماسه آفرینی ملت بزرگ ایران در این روز را پیام روشن قدرت ملی و ثبات و آرامش در ایران اسلامی به جهانیان ذکر و تصریح کرد: انتخابات هفتم اسفندماه تجلی اراده ملی در اداره امور کشور و برگ زرین دیگری بر مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران بود.

دکتر روحانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با وحدت و همدلی همه قوا و نهادها تحت هدایت ها و حمایت مقام معظم رهبری، مشارکت عموم مردم و بویژه کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی، سال ۹۵ به سالی پربار و افتخارآفرین برای کشور تبدیل شود.