سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران که به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، تصمیم دارد تا شعار این دوره از جشنواره را با برگزاری یک مسابقه انتخاب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی شعار سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران طی برگزاری مسابقه ای همگانی و مردمی بهترین شعار را برای این جشنواره انتخاب خواهد کرد.

شعار مد نظر قرار داده‌شده باید از ویژگی‌هایی همچون اختصار، غنی از معنی و در برگیرنده کامل اهداف این جشنواره برخوردار باشد.

همچنین این شعار باید از کلمات ساده و فارسی تشکیل شود.

شعار نخستین دوره جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران عبارت بود از «همگام با طبیعت، همراه با سلامت».

شعارهای دریافتی از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران به رأی گذاشته می‌شوند و پس از ارزیابی توسط شورای داوران، از میان سه شعار برتر یکی به عنوان شعار سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران انتخاب و به کار گرفته خواهد شد.

همچنین از پیشنهاددهنده شعار برگزیده در مراسم اختتامیه جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان و ارتقای دانش عمومی در زمینه شناسایی، اهلی کردن، کشت، تولید و استخراج مواد موثره و همچنین فرآوری های پس از تولید و بسته بندی گیاهان دارویی، ارتقای آگاهی عمومی در مورد مصرف صحیح گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی، فرهنگ سازی، ترویج و بکارگیری آموزه های طب سنتی در فرآیند تولید، توزیع و مصرف فرآورده های سالم، طبیعی و ارگانیک، فرهنگ سازی و بکارگیری آموزه های طب سنتی در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شناسایی و معرفی برترین های فناوری در حوزه تولید و صنعت گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و ارج نهادن به مقام شامخ فناوران و نوآوران بر تر از جمله اهداف و رویکردهای این جشنواره است.

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، از 15 تا 18 شهریورماه سال جاری به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.