فریبا متخصص بازیگر سریال «شهرزاد» با اشاره به یکی از خاطرات خود از این سریال بیان کرد که یک بار ساعت دو و نیم شب پزشک او تماس گرفته و درباره این مجموعه صحبت کرده است.

فریبا متخصص بازیگر سریال «شهرزاد» که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود درباره این سریال و دغدغه های آن و همچنین خاطراتی که در طول این مدت برایش پیش آمده است سخن گفت و با اشاره به ویژگی ها و روحیات زنان دهه ۴۰ و حتی قبل تر از آن دوره اینگونه بیان کرد: زنان در دهه های قبل فداکاری های زیادی برای همسرانشان و حتی فرزندانشان انجام می دادند و مرضیه نمونه چنین زنی است. البته من خودم هم مادر هستم و همه زندگی‌ام برای فرزندم است اما شاید نوع این محبت ها و فداکاری ها اکنون فرق می کند.

متخصص ادامه داد: به طور مثال مادرانمان گفته اند که زنان قدیم کفش های همسرانشان را جفت می کرده اند یا وقتی شوهرانشان دست پر به منزل بازمی گشتند به استقبال می رفتند. مرضیه هم زنی است که صرفا خانه دار است و تمام هم و غم او این است که همسر به خانه بیاید و مثل پروانه دور او بچرخد یا ببیند فرهاد فرزندش چه غذایی دوست دارد و یا برای او همسر انتخاب کند، درحالیکه من اکنون به دلیل تحصیلاتی که دارم یا حضورم در اجتماع و همچنین تفاوت های دوران امروز با آن سال ها برخوردهایم متفاوت است.

این بازیگر تئاتر با اشاره به صحنه ای از سریال «شهرزاد» در قسمت اول اظهار کرد: مرضیه در صحنه ای از سریال به حجره همسرش می رود و هاشم خان از این موضوع تعجب می کند و از او می پرسد که چرا به حجره آمده است و همین مساله نشان می دهد که زنان در آن زمان چه موقعیتی داشته اند.

یک تلفن از کانادا ساعت دو و نیم شب

بازیگر سریال «شهرزاد» به دغدغه های این سریال اشاره و بیان کرد: «شهرزاد» از موضوعاتی حرف می زند که همیشه بوده است. عشق، تنفر، حسادت، سیاست و... در همه زمان ها وجود دارد و کارگردان هوشمندی مثل حسن فتحی این مسایل را در این داستان هم به تصویر کشیده و به نظر من فقط کمی لباس ها و سبک زندگی ها تغییر کرده است.

وی با اشاره به بازتاب هایی که از سریال «شهرزاد» دریافت کرده است، عنوان کرد: برخوردی که مردم با من در این چند ماه داشتند بسیار خوب و متفاوت بود. این سریال حتی در کشورهایی مثل ژاپن، کانادا و آمریکا دیده شد و گاهی دوستان و آشنایان من از این کشورها تماس می گیرند و درباره «شهرزاد» حرف می زنند که چقدر آن را دوست دارند.

متخصص از یکی از خاطرات خود در این چند ماهه سخن گفت و یادآور شد: یک بار ساعت ۲ و نیم شب تلفن خانه ما زنگ زد، من هنوز نخوایده بودم و بعد فهمیدم پزشک من است که از کانادا تماس گرفته است و می خواست درباره «شهرزاد» حرف بزند. او سریال «شهرزاد» را بسیار دوست داشت و چند بار پشت سر هم و با هیجان گفت که این اثر بسیار عالی است، بسیار عالی است و گلایه کرد که چرا زودتر عرضه نمی شود چراکه دایم باید منتظر دوشنبه ها باشد تا بتواند سریال «شهرزاد» را ببیند.

پسرم می گوید چون به حرف آقای فتحی گوش کرده ای بازی ات بسیار خوب شده است

بازیگر سریال «شهرزاد» همچنین با اشاره به یکی دیگر از دوستان خود در انگلیس توضیح داد: دوست دیگری هم دارم که در انگلیس است و شخص بسیار معتقدی است. او یک بار تاکید کرد که «شهرزاد» را دانلود نمی کند و اتفاقا دوست دارد هزینه هر یک فیلم آن را هم بپردازد و این برای من جالب است که از بسیاری از نقاط دنیا تماس می گیرند و درباره «شهرزاد» حرف می زنند.

وی با اشاره به اینکه پسرش در قبرس درس می خواند از علاقه او به نقش مادرش در این سریال گفت و بیان کرد: پسر من علاقه چندانی به سریال ندارد اما صحنه هایی از «شهرزاد» را که دیده است درباره اش حرف می زند و حتی می گوید چون به حرف آقای فتحی گوش کرده ای، بازی ات بسیار خوب شده است.

بازیگر سریال «به کجا چنین شتابان» در پایان گفت: کارگردانی در یک کار تاثیر بسیاری دارد، من حدود ۳۰ سال است که کار می کنم اما مردم اکنون که مرا می بینند از این سریال به گونه متفاوتی حرف می زنند و تعریف می کنند. کلیت این سریال بسیار خوب بوده است و من نوعی هم باید سعی کنم خود را پای به پای دیگر بازیگران همراه کنم.