مدیر عامل یکی از  شرکت های حاضر در چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، گفت: این شرکت تولید کننده دستگاههای آزمایشگاهی مورد استفاده در آزمایشگاههای تشخیص طبی، دامپزشکی، تحقیقاتی و  صنایع غذایی است که چرخه تولید این دستگاه‌ها به طور کامل در داخل کشورمان صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سوان دانیال مدیرعامل شرکت گارنی ریز پرداز از شرکت کنندگان چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با اشاره به توانمندی کارشناسان و متخصصان این شرکت در تولید بومی تجهیزات آزمایشگاهی، گفت: این شرکت به تولید تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی می‌پردازد که تا کنون در بیش از 1500 مرکز علمی،  تحقیقاتی،  دانشگاهی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گرفته اند.

دانیال با اشاره به دو نوع دستگاه ارائه شده از جانب این شرکت در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، عنوان کرد: این شرکت با 17 سال پیشینه فعالیت در حوزه تولید تجهیزات آزمایشگاهی، تلاش دارد که محصولاتی همگام با استانداردهای بین‌المللی ارائه دهد. برهمین اساس، تمرکز اصلی خود را بر روی کیفیت تولید داخلی قرار داده است.

وی با بیان این که تمامی بخش‌ها توسط متخصصان این شرکت در داخل کشور و توسط متخصصان داخلی به تولید می رسند و بخشی تولید و بخش دیگر واردات، جزء رویه این شرکت نیست، عنوان کرد: تلاش شده محصولات تولید داخل، محصولاتی با کیفیت مطلوب ، خدمات پس از فروش سریع و  به موقع، همراه با قیمت مناسب برای مشتریان باشند و به همین منظور، امکان آموزش کالیبراسیون و کنترل کیفی دستگاه ها به مراکز دانشگاهی با هدف بومی سازی این علم، ایجاد شده است.

تولید محصولات داخلی با کیفیتی برتر از نمونه مشابه خارجی

مدیرعامل شرکت گارنی ریزپرداز، با اشاره به اخذ استانداردهای بین‌المللی معتبر از جملهISO9001 و  ISO13485، بیان کرد: دستگاه‌های اندازه‌گیری توسط این شرکت برمبنای جذب نوری کار می کند و روش یا متدی که این دستگاه‌ها در آن‌ها کاربرد دارد اصطلاحا الایزا گفته می‌شود.

دانیال، توانمندی رقابتی این شرکت را در خدمات پس از فروش، کیفیت محصولات، کالیبراسیون و مشتری مداری دانست و اظهار کرد: دستگاه‌های اندازه گیری، بخصوص این رده از دستگاه‌ها که با سلامتی مرتبط هستند و کاری حساس انجام می‌دهند باید هرساله از لحاظ کالیبراسیون بررسی شوند و بر همین اساس، تلاش کرده ایم سطح قابل قبولی از خدمات کالیبراسیون و خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه دهیم.

وی با اشاره به این که محصولات تولید شده داخلی، نسبت به محصولات مشابه وارداتی، از لحاظ فناوری، کیفیت و ساخت سطح بالاتری دارند، خدمات پیش از فروش، حین فروش و پس از فروش مناسب را یکی از مصادیق حقوق مصرف کنندگان دانست و بیان کرد: واردکنندگان محصولات خارجی، صرفا می توانند اشکالات جزیی را برطرف کنند اما شرکت ما به دلیل توانمندی در چرخه کامل تولید، ضمن ارائه محصول با کیفیت، تمامی اشکالات احتمالی را برطرف می کند.

فرهنگ خرید محصول ایرانی مورد توجه قرار بگیرد

این فعال دانش بنیان، حمایت معاونت علمی و فناوری از تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی، در قالب برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی و حمایت از نیاز مشتری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه، ایده بسیار خوبی است ولی می‌بایست، فرهنگ‌سازی و توجه بخشی مردم به ضرورت خرید محصول ایرانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: متاسفانه در ایران فرهنگ استفاده از تولید ایرانی نه تنها در این صنف، بلکه در تمامی حوزه های دیگر برای مصرف کنندگان به یک ضرورت تبدیل نشده است و بنابراین باید روی این موضوع کار شود که امری فراتر از برگزاری نمایشگاه و نیازمند توجه همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.

دانیال، با بیان این که توجه به فرهنگ مصرف محصولات داخلی، حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و مزایای فراوانی را برای اقتصاد کشور به همراه دارد، افزود: بیکاری یکی از دغدغه های اصلی اقتصاد ایران در سال های اخیر بوده است و این در حالی است که صنایع کشور، پتانسیل ایجاد اشتغال پایدار را به صورت گسترده دارا هستند.

مزایای بی‌شمار حمایت از چرخه تولید داخلی

مدیر عامل گارنی ریز پرداز جلوگیری از خروج ارز به منظور واردات کالاهای غیر ضروری را یکی دیگر از مزیت‌های حمایت از تولید داخل برشمرد و افزود: به واسطه عدم فعالیت صنایع کشور با تمام توان، دولت به منظور تامین نیازهای غیر ضروری مردم به ناچار به سمت واردات کالاهای مختلف هدایت شده است و هر ماه، ارز قابل توجهی از کشور خارج می‌شود. در حالی که هم اکنون صنایع کوچک و بزرگ کشور با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و در صورتی که هزینه واردات به صنایع کشور تزریق شود، مشکل تامین کالاهای مورد نیاز داخل در بلند مدت برطرف شده و بدین ترتیب نیازی به خروج ارز برای واردات کالاهای غیر ضروری نیست.

این فعال دانش بنیان ابراز امیدواری کرد در صورت حمایت از تولید داخل می توان امیدوار بود که با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نرخ بیکاری کاهش یافته و مشکل بیکاری در اقتصاد ایران تا حدودی برطرف شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت iranlabexpo.isti.ir نیز مراجعه کنید.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور شرکت‌های دانش بنیان داخلی این حوزه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.