سند ملی توسعه دانش بنیان انرژی‌های تجدیدپذیر به دستگاه های مرتبط ابلاغ و در صورت تایید، اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، احمد فیروزی مسوول اجرایی ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی در نشست با مدیران آموزش فنی وحرفه ای آذربایجان شرقی اظهار کرد: سند ملی توسعه دانش بنیان انرژی های تجدید پذیر پس از بررسی های کارشناسانه تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی و تایید، ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این سند با توجه به چشم انداز 1404 و تامین سه درصد از انرژی کل کشور از این حوزه، سیاست های تولید و استفاده از منابع تجدید پذیر مانند انرژی های خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، هیدروژن و پیل سوختی و زیست توده در نظر گرفته شده است.

فیروزی تصریح کرد: این سند در صورت تایید به عنوان پیوست سند جامع علمی کشور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب، تدوین و برای اجرا ابلاغ می شود که طی آن مقرر شده 10درصد تولید برق نیروگاه های کشور تا چشم انداز 1404 از محل انرژی های تجدید پذیر تامین شود که لازمه تحقق این امر تربیت نیروی انسانی ماهر جهت تزریق به این واحدها است.

فیروزی همچنین ابراز کرد: یکی از بندهای پیشنهاد شده در این سند تربیت نیروی کار ماهر و متخصص برای صنایع مطرح در این سند است که باید با مشارکت مراکز آموزشی بخصوص آموزش فنی و حرفه ای کشور در این خصوص برنامه ریزی و نشست های مشترک برگزار شده و برنامه اجرایی آن تدوین شود.

 وی در بازدیدی که از کارگاه های تخصصی بخصوص کارگاه آموزشی انرژی های تجدید پذیر عنوان نمودند: پتانسیل های لازم چه از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات کارگاهی در استان فراهم شده است که ستاد نیز این موضوع را مدنظر قرار داده و در برنامه ها و تصمیمات آتی از این امکانات به نحو مقتضی استفاده خواهد کرد.