وبسایت "رهنمون" به همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی؛ دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی درباره راه اندازی وبسایت "رهنمون" اظهار کرد: این سایت به منظور دستیابی به اهدافی چون ایجاد فضای لازم جهت تامین محتوای با کیفیت به ‌منظور استفاده مخاطبان، فرهنگسازی، ترویج اقتصاد دانش بنیان و موضوع کارآفرینی در میان نخبگان و نسل جوان و اطلاع شایسته کاربران از نهادهای حامی کارآفرینی در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شده است.

راهنمای علاقه مندان در مسیر کارآفرینی

وی افزود: دنیای کارآفرینی و کسب‌وکار دانش‌بنیان دنیایی پیچیده است و افراد علاقمند برای ورود در این حوزه باید آمادگی لازم را کسب نموده و خود را برای حرکت در این مسیر و مقابله با خطرات احتمالی، تجهیز کنند. بر همین اساس، پایگاه اطلاعاتی رهنُمون (rahnomoon.ir) قصد دارد ضمن ایفای نقش به‌عنوان راهنمای علاقمندان در مسیر کارآفرینی، به‌عنوان سایت مرجع در حوزه کارآفرینی شناخته شود.

پرویز کرمی با بیان اینکه این پایگاه با همکاری "ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری" و "مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف" طراحی شده است ابراز امیدواری کرد، "رهنمون" بتواند پاسخگوی نیازهای علاقمندان و مخاطبان باشد.

اهداف راه اندازی وبسایت

وی آموزش مهارت‌های مختلف در حوزه کارآفرینی و کسب‌وکارو پاسخگویی به پرسش‌ها و دغدغه‌های ذهنی نوکارآفرینان در حوزه کسب‌وکار را از اهداف راه اندازی این سایت بیان کرد و گفت: سایت رهنمون قصد دارد تا ضمن ایفای نقش به ‌عنوان راهنمای علاقمندان در مسیر کارآفرینی، به ‌عنوان سایت مرجع در حوزه کارآفرینی شناخته شود.

بخش های مختلف وبسایت

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در ادامه گفت: محتوای مطالب این سایت مربوط به کارآفرینی و کسب و کار است و بخش های خبرنامه، مقالات و کتب آموزشی، مشاوره آنلاین، نهادهای حامی کارآفرینی و آموزش و خدمات نیز دراین سایت تعریف شده است.

وی درباره مشاوره آنلاین توسط وبسایت رهنمون توضیح داد: با توجه به پر پیچ و خم بودن مسیر کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار، ممکن است فرد در هر مرحله با ابهاماتی رو به‌رو گردد که برای رفع آن‌ها نیاز به مشورت با متخصصان و خبرگان حوزه‌های مختلف کارآفرینی پیدا کند. رهنمون برآن است زمینه مناسبی را برای طرح و رفع سوالات فراهم کند، تا کاربران با مراجعه به سایت و مطرح کردن ابهامات خود، پاسخ مناسبی را از مشاوران مربوطه دریافت کنند.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛ مستندات رسانه‌ای، رویدادها، کارآفرینان موفق، تالار گفت و گو از دیگر محورهای تعریف شده در محتوای مطالب وبسایت رهنمون است.

گستره مخاطبان وبسایت

وی درباره گستره مخاطبان این وبسایت گفت: مخاطبان سایت دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، محققان و پژوهشگران، کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکار، مدیران شرکت‌های نوپا وکلیه علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی هستند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی همچنین تصریح کرد: این سایت قصد دارد تا با همه اندیشمندان، محققان، دارندگان محتوا، فعالان بخش ترویج و آموزش کارآفرینی، کارآفرینان، نهادهای فعال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان همکاری کند و آمادگی کامل خود را جهت انتشار مطالب و محتواهای ارزشمند آن‌ها اعلام می کند.

پرویز کرمی با تشکر از تلاش های مرکز رشد شریف به ویژه آقای مهندس مجید دهبیدی پور رییس این مرکز، گفت: علاقمندان می توانند برای استفاده از اطلاعات این سایت به آدرس اینترنتی http://rahnomoon.ir مراجعه کنند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، در پایان اظهار امیدواری کرد فعالیت های این ستاد با مشارکت دانشگاه های مادر در تهران و شهرستان ها در حوزه فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان بیش از پیش به ایجاد فضای کارآفرینی در کشور کمک کند.