محصول جدیدی به نام Circuit Seed توسط شرکت اینونشن شیر (InventionShare) تولید شده‌است که می‌تواند محاسبات نرومورفیک را یک گام به جلو ببرد. با این فناوری می‌توان سیستم‌های محاسباتی با سرعت بالا و مصرف انرژی کم تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،
جرج وایت مدیرعامل شرکت اینونشن شیر (InventionShare) اعلام کرد که محصول جدید این شرکت موسوم به Circuit Seed می‌تواند برای محاسبات نرومورفیک مورد استفاده قرار گیرد. این محصول واحد سازنده مدارات الکترونیکی جدید بوده که در آن از قطعات سیستم‌های دیجیتال استفاده شده‌است.
محاسبات نرومورفیک مفهومی است که در اواخر دهه 80 میلادی توسط کارور مد مطرح شد که در آن از سیستم‌های مجتمع حاوی مدارهای آنالوگ استفاده می‌شود تا معماری زیستی-عصبی بدن تقلید شود. در این سیستم جدید با استفاده از فرآیندهای دیجیتال پیشرفته مزیت‌هایی بدست می‌آید که سیستم‌های آنالوگ از آن بی‌بهره هستند.
تراشه‌های نرومورفیک به دلیل شباهت‌هایی که با مغز انسان و سیستم عصبی بدن دارند به این نام خوانده می‌شوند. چنین تراشه‌هایی امکان ساخت ماشین‌هایی با قابلیت یادگیری را فراهم می‌کند. با این فناوری می‌توان هوش مصنوعی را به‌گونه‌ای توسعه داد که در نهایت به خلق روبات‌هایی با قابلیت درک و فهم انسان ختم شود. برای مثال، حسگرهای پزشکی می‌توانند علائم حیاتی را دریافت کرده و براساس نیاز بیمار در طول زمان بهترین رفتار مراقبتی را ارائه دهند و حتی می‌توانند دوز دارویی مناسب را برای بیمار مشخص کنند.
با بهبود عملکرد چنین پردازشگرهایی، می‌توان ادوات پیشرفته‌تر و سریع‌تر از نسل نیمه‌هادی سیلیکونی تولید کرد. مصرف انرژی در این ادوات بسیار کمتر از همتایان رایج خود در بازار است. یکی از ملزومات این ابزارها، پردازش شناختی است.
وایت معتقد است که Circuit Seed یک محصول بسیار جالب توجه است که می‌تواند تغییرات شگرفی در تراشه‌های نرومورفیک ایجاد کند. این فناوری قادر است مصرف انرژی را کاهش داده و در نهایت گرمای تولید شده نیز کم شود. این فناوری ابعاد محصول نهایی را کاهش داده و حساسیت و دقت را افزایش می‌دهد.
این محصول ماحصل چند دهه تحقیق و ترکیبی از خلاقیت و تجربه است. دقت این فناوری بسیار بالا بوده و با نویز پایین قادر به ایجاد سرعت بسیار بالایی است.