سمینار یاسا (موسسه بین‌المللی تحلیل کاربردی سیستم‌ها) توسط ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست معاونت علمی 24 و 25 فروردین ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و موسسه یاسا در اتریش، این ستاد در نشستی با هدف تدوین برنامه همکاری­های مشترک، میزبان هیأتی از مؤسسه بین­ المللی تحلیل کاربردی سیستم­ها (یاسا) می‌شود.

موسسه بین المللی یاسا در شهر وین پایتخت اتریش واقع است و در حوزه تحلیل کاربردی سیستم ها فعالیت می کند.

این نشست با محوریت انرژی، آلودگی هوا و گازهای گلخانه ­ای در چهار کارگروه تخصصی در تاریخ­ 24 و 25 فروردین­ماه در محل پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برگزار می شود.

کارگروه تخصصی تحولات سیستم انرژی،کارگروه آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای، کارگروه تخصصی روش شناسی های مدل سازی و کارگروه انرژی و توسعه پایدار عناوین چهار کارگروه تخصصی این سمینار هستند.

در هر کارگروه تخصصی نمایندگانی از سازمان­های ذیربط و مراکز علمی و پژوهشی حضور داشته و به بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل مرتبط خواهند پرداخت.

انتظار می­رود در پایان این نشست، زمینه ­های همکاری علمی و پژوهشی بین طرفین تعیین شود.

براساس این گزارش همکاری در زمینه های مربوط به غذا، آب، انرژی و محیط زیست در ظرفیت های جداگانه و پیوند دار آنها و تغییرات اقلیمی، تنوع زیستی و ایمنی زیستی، پسماندهای جامد و مایع، مدیریت ریسک سوانح طبیعی و تاب آوری در مقابل آنها، اقتصاد ریسک و بیمه، مدیریت سیستمی و یکپارچه محیط زیست، بهداشت و ایمنی (HSE) و ریسک های مرتبط، فقر، عدالت از جمله مفاد قرارداد تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و موسسه یاسا در اتریش است.

تبادل دانشمندان و متخصصان به منظور شناسایی، تعریف و تدوین پروژه های تحقیقاتی مشترک، تبادل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، مشارکت دوجانبه کارشناسان علمی و تحقیقاتی طرفین در سمینارها و کنفرانس ها، همکاری در برگزاری جلسات، کارگاه ها و کنفرانس ها برحسب مورد، برنامه ریزی جهت ظرفیت سازی از دیگر زمینه های مورد علاقه طرفین در تفاهم نامه این مذکور است.

این تفاهم نامه میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و موسسه یاسا در اتریش، 16 اردیبهشت ماه 1394 به امضا رسیده است.