رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی از تشکیل کمیته محیط زیست و توسعه پایدار با هدف پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست و هم افزایی فعالیت های زیست محیطی ستادهای توسعه فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نواوری، امید توکلی، رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: کمیته محیط زیست و توسعه پایدار به منظور اجرای بند 11 و 13 سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین پیررو ابلاغیه هیات وزیران به عنوان یکی از زیر مجموعه های مرکز فناوری های راهبردی و به ریاست امیرحسین میرآبادی  تشکیل شد.

وی افزود: هدف از تشکیل این کمیته حمایت و تشویق سرمایه گذاری ها و فناوری های سازگار، ارتقاء مطالعات و تحقیقات علمی و بهره‌مندی از فناوری های نوآورانه زیست محیطی و تجارب سازنده بومی در زمینه حفظ تعادل زیست بوم ها است.

وی تصریح کرد: پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست و همچنین هم افزایی فعالیت های زیست محیطی ستادهای توسعه فناوری برای تحقق اهداف بالادستی کشور در این حوزه دیگر اهدافی است که برای تشکیل این کمیته مدنظر قرار دارد.