پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب به عنوان بزرگترین رویداد علمی کشور از امروز 29 فروردین ماه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی؛ رییس کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب درباره برگزاری این رویداد اظهار کرد: این سمپوزیوم با حضور بیش از 700 متخصص برجسته حوزه علوم اعصاب از امروز و به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به ریاست دکتر مجید سمیعی چهره ماندگار علمی آغاز به کار می کند و تا 3 اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت.

به گفته پرویز کرمی هزار میهمان نیز از متخصصان داخلی کشور در پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب حضور خواهند داشت.

یکی از بزرگ ترین رویدادهای علمی جهان

رییس کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب با اشاره به این موضوع که این سمپوزیوم به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای علمی دنیا است خاطر نشان کرد: تاکنون در این حجم مهمان برجسته و نخبه خارجی در هیچ رویدادی حضور نداشته اند و هیچ رویداد علمی در این سطح برگزار نشده است.

وی همچنین بیان کرد: دراین سمپوزیوم حضور جمعی از وزرا و مقامات جمهوری اسلامی ایران و برخی از کشورها از جمله دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رییس جمهوری صربستان،  نخست وزیر ایالت نیدرزاکسون آلمان و متخصصان و جراحان برجسته از بیش از 90 کشور دنیا قطعی شده است و در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت.

بازدید از بزرگ ترین مرکز جراحی مغز و اعصاب دنیا

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره برنامه های دیگر این سمپوزیوم گفت: همزمان با برگزاری این سمپوزیوم و شش کارگاه و ورک شاپ علمی و بازآموزی، مهمانان خارجی از بزرگترین مرکز جراحی مغز و اعصاب دنیا نیز که در تهران ساخته شده و قرار است تا پایان سال جاری راه اندازی شود بازدید می کنند.

ارائه 398 مقاله و 140 مقاله پوستر

وی همچنین اظهار کرد: در این سمپوزیوم 398 مقاله و 140 مقاله پوستر ارائه شده و سطح علمی بعضی از مقالاتی که از طرف متخصصی ایرانیان در این کنگره شرکت داده شده قابل توجه است و تعاملی که بین متخصصان ایران و دیگر کشورها شکل می‌گیرد برای ایران بسیار حائز اهمیت است.

پرویز کرمی به برگزاری کارگاه های آموزشی مختلفی در حوزه علوم اعصاب اشاره کرد و گفت: برای سخنرانان این سمپوزیوم برنامه ریزی مشخصی انجام شده است و مدعوین در این کارگاه ها به ارائه مطالب و تجربیات خود می پردازند. 

آشنایی بیشتر با ایران امروز

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی همچنین به برنامه های علمی در دو استان دیگر که برای میهمان این سمپوزیوم تدارک دیده شده است، اشاره و بیان کرد: پس از برگزاری سمپوزیوم، تعدادی از میهمانان خارجی از شهرهای شیراز، اصفهان و کاشان دیدن خواهند کرد و از نزدیک با امنیت، آرامش، زیبایی و پیشرفت کشورمان بیشتر آشنا خواهند شد و از این طریق می توانند به عنوان سیفران علم و فناوری در کشورهای خود تبلیغ درست و مناسبی از وضعیت ایران اسلامی داشته باشند.

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود.